استاندار تهران اعلام کرد

ضرورت احیای معادن استان تهران برای جلوگیری از بحران در زمان سیلاب

ضرورت احیای معادن استان تهران برای جلوگیری از بحران در زمان سیلاب

گروه معادن - استاندار تهران با اشاره به موضوع بهره‌برداری از معادن شن و ماسه استان تهران گفت:‌در کنار بهره‌برداری از معادن، احیای آنها نیز در دستور کار باشد تا از ایجاد گودالهایی که در زمان سیلاب موجب بحران می‌شود جلوگیری کرد.

به گزارش ماین نیوز، سید حسین هاشمی پیش از دستور جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و در حضور مدیران دستگاههای اجرایی اظهار کرد: مصوباتی که مربوط به مرکز جذب سرمایه‌گذاری استان تهران است باید از سوی دستگاههای استان اجرا شده و اینگونه نباشد که مدیر دستگاهی دستور اجرای مصوبات را می‌دهد اما یک مدیر و کارشناس اقدام نکرده و کار کلیدی استان را قفل کند.

وی ادامه داد: از برخی مدیران گلایه‌مند هستم ،حق نداریم جلوی سرمایه‌گذاری در استان را بگیریم و مواردی همچون سند سبز پروژه‌ها به راحتی قابل تشخیص است و نباید وقفه بی علت در این اقدامات ایجاد شود.

استاندار تهران به موضوع اجرای کامل مصوبات شورای برنامه‌ریزی براساس آنچه تصویب می‌شود بدون کم و کاست اشاره کرد و افزود: در مورد ایجاد شهرک دارویی در ملارد مصوبات باید اجرا شوند و این اقدام موجب تمرکز صنایع دارویی در این منطقه می‌شود و از نظر محیط زیستی و صنعت و معدن و تجارت به نفع استان است.

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار و با حضورمعاونان استاندار، فرمانداران شهرستانهای ری و تهران، نجفی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.

پس از سخنان استاندار، دستور جلسه نخست پیرامون گزارش سند توسعه صنعت معدن و تجارت طی سالهای برنامه ششم توسعه ( 1396-1400) توسط سازمان صنعت معدن و تجارت ارائه شد.

در این گزارش پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 9تا 11 درصد در استان، پیش‌بینی اشتغال تا پایان برنامه ششم توسعه، صنایع دانش بنیان، محورهای مهم استقرار صنایع، شرکت شهرکهای صنعتی و رشد در بخشهای فنی و مهندسی مورد تحلیل و ارائه قرار گرفت.

براساس گزارش سازمان صنعت معدن و تجارت استان تا پایان سال 95، به ارزش سه هزار و 598 میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری صادر شده است.

استاندار در ادامه با بیان اینکه در صنعت تولید وسایل خانگی و الکترونیک رقم خوبی در استان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: دستگاهها باید در روند نوسازی صنایع فرسوده همکاری لازم و کافی داشته باشند و برای جذب سرمایه گذار در شهرک فرودگاهی جنوب تهران به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی اقدام شود .

در این جلسه موضوع بهره‌برداری از معادن شن و ماسه استان و تاثیراتی که بر محیط زیست به دنبال دارد بررسی شد .

هاشمی همچنین در این جلسه درباره موضوع بهره‌برداری از معادن شن و ماسه استان تهران اظهار کرد: لازم است در کنار بهره‌برداری از معادن کار احیای آنها نیز در دستور کار باشد تا از ایجاد گودالهایی که در زمان سیلاب موجب بحران می‌شود جلوگیری کرد.

دستور جلسه دوم شورای برنامه‌ریزی به موضوع ارائه طرح مشارکت آب و فاضلاب استان در جهت مدیریت مصرف آب اختصاص داشت و براساس گزارش آبفای استان میزان سرانه مصرف خانگی آب در تهران طی شبانه روز 210 لیتر است و بیشترین مصرف در بخش حمام و شست و شوی ظروف است.

براساس گزارش ارائه شده از سوی آبفای استان، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب تا 50 درصد از هدر رفت آب جلوگیری کرده و موجب صرفه جویی می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا