وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد:

عرضه اوراق خزانه، تنها از طریق بازار سرمایه

عرضه اوراق خزانه،  تنها از طریق بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی به اهمیت عرضه اوراق خزانه از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در گفتگو با رییس سازمان بورس مقرر شد، هر گونه اوراق خزانه با نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در بازار سرمایه عرضه شود و از انتشار این اوراق خارج از بازار سرمایه به جد جلوگیری می شود.


دکتر مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم در مراسم معارفه اش گفت: اقتصاد کشور با توجه به گستردگى به تدبیر جمعی نیاز دارد و بدون هماهنگى و همکاری همه نهاد ها امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عملکرد دکتر طیب نیا مورد پذیرش و قبول مردم و دولت است و این افتخاری برای من است. دوست دارم در پایان دوره کاری ام کارنامه ای همچون طیب نیا داشته باشم.

 با اشاره به برنامه های ارائه شده از سوی رییس جمهور اظهار داشت: تولید و اشتغال مهمترین اقدام اقتصادی دولت دوازدهم خواهد بود.

وزیر اقتصاد ضمن بیان اینکه توانمند شدن بخش خصوصی از بر نامه های اصلی  وزارت اقتصاد است، عنوان کرد:اصل ۴۴ باید آنچنان که مورد نظر مقام معظم رهبری است انجام شود.

کرباسیان ادامه داد: تواند سازی بخش خصوصی به عنوان پیشران اقتصاد اجرایی خواهد شد، بهبود مستمر فضای کسب و کار در دستور کار قرار دارد، برون گرایی هوشمندانه و تامین منابع در قالب سرمایه گذاری خارجی از دیگر اقداماتى است که انجام خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که با وزارت امور خارجه در موضوع جذب سرمایه گذاری همکاری خواهیم کرد، گفت: یکى از ابزار های جذب سرمایه گذاری خارجی بازار سرمایه است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت عدالت اجتماعی، ساماندهی به سهام عدالت را مهم دانست و گفت: افزایش شفافیت در اقتصاد یک اصل مهم دیگری است که در وزارت اقتصاد دنبال خواهد شد.

کرباسیان با تاکید بر اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات ضرورت افزایش شفافیت اقتصادی است، اظهار داشت:  باید به سمت استاندارد های حسابرسی و شفافیت گام برداشت و در این زمینه پولشویی و مسائل مرتبط با آن به طور قاطع پیکیری شود.

وی به اهمیت عرضه اوراق خزانه  از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در گفتگو با رییس سازمان بورس مقرر شد، هر گونه اوراق خزانه باید با نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در بازار سرمایه عرضه شود و از انتشار این اوراق خارج از بازار سرمایه به جد جلوگیری می شود.

وی عرضه اوراق بدهی در بازار سرمایه را ابزاری برای کاهش نرخ بهره بانکی دانست و اصلاح نظام بانکی را از اولویت های اصلی وزارت اقتصاد برشمرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا