علی اسلامی بیدگلی:

کاهش نرخ بهره بانکی عامل رشد بازار سرمایه

کاهش نرخ بهره بانکی عامل رشد بازار سرمایه

با کاهش نرخ بهره می توان انتظار داشت حجم جریان نقدی ورودی به بازار سرمایه افزایش و بخشی از سپرده های بانکی که سر رسید می شوند و قابلیت جایگزینی با نرخ های گذشته برای دوره های مشابه نخواهند داشت، به سمت سایر بازارها از جمله بازار سرمایه هدایت شوند.

علی اسلامی بیدگلی، در خصوص تصمیم بانک مرکزی مبنی بر تعیین نرخ سود درآمد ثابت تا سقف 15درصد و تاثیر آن بر بازار سهام گفت: بطور طبیعی یکی از چالش های بازار سرمایه در سال‌های گذشته نرخ بهره بالا در شبکه پولی کشور بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از اقتصاد آنلاین، این کارشناس بازار سرمایه در این خصوص افزود: این امر باعث شد تا سرمایه گذاران انگیزه کمتری برای سرمایه گذارای در بازار سرمایه در مقایسه با بازار پول داشته باشند؛ همچنین موجب افزایش هزینه مالی بنگاه های پذیرفته شده در بورس می شد که این امر کاهش در آمدهای مورد انتظار شرکت ها را به همراه  داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با کاهش این نرخ بهره می توان انتظار داشت حجم جریان  نقدی ورودی  به بازار سرمایه افزایش و بخشی از سپرده های بانکی که سر رسید می شوند  و قابلیت جایگزینی با نرخ های گذشته برای دوره های مشابه نخواهند داشت،  به سمت سایر بازارها از جمله بازار سرمایه هدایت شوند.

وی  در ادامه اظهارداشت: همچنین اجرای این تصمیم موجب کاهش نرخ تامین مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس خواهد شد و این اتفاق به بهبود وضعیت سود آوری این دسته از شرکت ها کمک خواهد کرد.

اسلامی  بیدگلی خاطرنشان کرد: کاهش نرخ سپرده های بانکی قطعا  منجر به افزایش تقاضا برای اوراق بدهی نظیر اوراق مشارکت،  صکوک، اوراق سلف و یا اسناد خزانه  خواهد شد، از این رو پیش بینی می شود حجم تقاضا در این زمینه با اعمال نرخ های جدید افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا