سهم 1387 میلیارد تومانی پتروشیمی جم از پرتفوی سهام عدالت

سهم 1387 میلیارد تومانی پتروشیمی جم از پرتفوی سهام عدالت

طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون تا کنون درصدهای متفاوتی از سهام 60 شرکت در سبد سهام عدالت تحت عنوان شرکتهای سرمایه‌پذیر قرار گرفته است.

 

15  درصد سهام شرکت پتروشیمی جم در سال 86 به طرح توزیع سهام عدالت واگذار شده است که ارزش روز آن تا خرداد امسال مبلغ 1387 میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون تا کنون درصدهای متفاوتی از سهام 60 شرکت در سبد سهام عدالت تحت عنوان شرکتهای سرمایه‌پذیر قرار گرفته است.

همچنین بر اساس طرح توزیع سهام عدالت یک میلیون تومان از سهام این شرکت‌ها به این شرط به مشمولان داده شده است تا در مدت 10 سال از محل سود سالیانه این سهام، اقساط آن تسویه شود.

از این رو در پایان مدت 10 ساله پرداخت و تسویه اقساط، مطابق قانون از امسال سود سال مالی 95 شرکتهای سرمایه‌پذیر به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.

بر این اساس تاکنون از 60 شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت کار قیمت‌گذاری قطعی 49 شرکت انجام شده که از این تعداد 46 شرکت به مجمع رفته‌اند و از میان شرکتهای به مجمع رفته نیز 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده‌اند و 16 شرکت دیگر هم بنا به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده‌اند.

همچنین تا به امروز سود تقسیمی مجامع 30 شرکت متلعق به سهام عدالت برای تقسیم میان مشمولان 3345 میلیارد تومان برآورد شده است که قرار است با دریافت سودهای تقسیمی مجامع شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت، این سود مطابق ارزش سهام مشمولان، میان آنها تقسیم شود.

بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، پتروشیمی جم است.

از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت پتروشیمی جم در سال ۱۳۵۷ تاسیس و مرکز اصلی شرکت در استان بوشهر و شهرستان عسلویه(منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی) بوده و در تاریخ 2 آبان 1390 وارد بورس شده است.

موضوع فعالیت اصلی این شرکت نیز تولید و فروش فرآورده های پتروشیمی و ارائه خدمات طراحی، مشاوره، نظارت، اجرا و تعمیر و نگهداری ماشین آلات و ... است.

همچنین سرمایه شرکت ۹۶۰ میلیارد تومان منقسم به ۹میلیارد و ۶۰۰میلیون سهم ۱۰۰تومانی می‌باشد و تعداد یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون سهم معادل 15 درصد از سهام این شرکت نیز در تاریخ 13 بهمن 1386 به ارزش ۳۶۹میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا خرداد امسال مبلغ 1387 میلیارد تومان است.

در سال‌هایی هم که این شرکت به سهام عدالت واگذار شده در مجموع مبلغ ۷۴۰میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

پیش بینی سود(EPS) شرکت پتروشیمی جم نیز برای عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ مبلغ ۱۶۸تومان به ازای هر سهم است که بر اساس اعلام شرکت حدود 89 درصد قابل تقسیم بین صاحبان سهام بوده که در این صورت و با فرض تقسیم 89 درصدی سود پیش بینی شده، امسال می‌بایست مبلغ ۲۱۶میلیارد تومان از این شرکت دریافت و بین مشمولان سهام عدالت توزیع شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا