نوبخت:

تنها 309 هزار میلیارد تومان از بودجه امسال دولت قابل تحقق است

تنها 309 هزار میلیارد تومان از بودجه امسال دولت قابل تحقق است  رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و ثبت متوسط 47 دلار در هر بشکه، پیش بینی می شود حدود 309 هزار میلیارد تومان از درآمد های بودجه امسال دولت محقق شود.
 
 محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه پس از پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح دستور کار امروز دولت اظهار داشت: بخش عمده ای از جلسه دولت صرف بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره پیش بینی منابع و مصارف بودجه امسال شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در قانون بودجه امسال قیمت هر بشکه نفت 50 دلار دیده شده و ارزش ریالی آن در بودجه منظور شده بود، اما با توجه به افت قیمت نفت، رقم درآمد دولت در قانون بودجه که 346 هزار میلیارد تومان است، قابل تحقق نیست.
معاون رئیس جمهوری، متوسط قیمت نفت در بازارهای جهانی را 47 دلار در هر بشکه اعلام کرد و با پیش بینی اینکه این رقم تا پایان سال کمتر هم می شود، اظهار داشت: در مجموع حدود 309 هزار میلیارد تومان از رقم بودجه امسال قابل تحقق است.

به گزارش ایرنا، نوبخت گفت: در جلسه امروز ،سازمان برنامه و بودجه راهکاری مورد نظر برای صرفه جویی در هزینه های جاری و عمرانی را به اعضای دولت ارائه کرد تا تراز بودجه تامین شود و بتوان امسال را بدون کسری سپری کرد.

وی افزود: پس از قرائت گزارش سازمان برنامه و بودجه و ارائه ارقام واقعی بودجه، اعضای هیات دولت نظرات خود را ارائه کردند اما به دلیل اهمیت بحث و ضرورت مدیریت مالی دستگاه های اجرایی تا پایان سال، ادامه بررسی موضوع به جلسه آتی موکول شد.

نوبخت گفت: در این جلسه دستگاه های اجرایی دیدگاه های خود درباره برخی طرح هایی که در مجلس در دست بررسی است، مطرح کردند تا نظر دولت درباره موافقت و یا مخالفت با این طرح ها به قوه مقننه منعکس شود.

وی افزود: اغلب این موارد به دلیل بار مالی و مغایرت با اصل 75 قانون اساسی برای دولت قابل پذیرش نبود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا