روز پر رونق معاملات بازار فیزیکی و مشتقه بورس انرژی:

رکورد معاملات روزانه بازار مشتقه در سال 96 شکسته شد

رکورد معاملات روزانه بازار مشتقه در سال 96 شکسته شد

از نکات حائز اهمیت معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران می‌توان به این نکته اشاره کرد که ارزش معاملات روزانه این بازار در سال 96 در جلسه معاملاتی روز سه شنبه به بالاترین میزان خود رسید.

 

 در جریان معاملات روز سه‌شنبه (31 مرداد ماه 96)، در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای نفتای سبک و حلال 404 پالایش نفت شیراز، متانول پتروشیمی شیراز و ریفورمیت پتروشیمی بوعلی در رینگ داخلی عرضه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، روز سه شنبه، آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز و نفتای سنگین پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 38 هزار و 476 تن به ارزش 579 میلیارد و 820 میلیون ریال بود.

در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نیز برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد ستاره 961، 2 میلیون و 900 هزار قرارداد با ارزشی بالغ بر 744 میلیارد و 922 میلیون ریال معامله شد.

در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 2 میلیون و 34 هزار قرارداد معادل 35 میلیون و 46 هزار کیلووات ساعت به ارزش 12 میلیارد و 968 میلیون ریال بود.

در روز سه شنبه، نمادهای بارپایه، میان‌باری، کم‌باری و بار پیک با متوسط قیمت‌ 375، 375، 331 و 408 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند. از جمله موارد با اهمیت بازار برق می‌توان به گشایش نمادهای معاملاتی قراردادهای سلف موازی استاندارد برق ویژه مصرف‌کنندگان نهایی وشرکت های خرده‌ فروشی برق (بازار مصرف‌کنندگان بزرگ برق) در بازار مشتقه بورس انرژی ایران از جلسه معاملاتی امروز (مورخ 1 شهریور 96) اشاره کرد.

در مجموع ارزش معاملات روز سه شنبه بورس انرژی ایران، به یک هزار و 337 میلیارد و 712 میلیون ریال بالغ شد. از نکات حائز اهمیت معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران می‌توان به این نکته اشاره کرد که ارزش معاملات روزانه این بازار در سال 96 در جلسه معاملاتی روز سه شنبه به بالاترین میزان خود رسید.

و اما امروز (چهارشنبه مورخ۱شهریور 96)، آخرین روز معاملاتی اوراق سلف موازی استاندارد بنزین اکتان 90 شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس در بازار مشتقه بورس انرژی ایران است. دارندگان این اوراق می‌توانند با مراجعه به سایت بورس انرژی ایران و مطالعه اطلاعیه‌های منتشره بر روی آن از شرایط تسویه این اوراق آگاهی یابند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا