گزارش روز؛

استراحت کوتاه گروه فلزی و معدنی

استراحت کوتاه گروه فلزی و معدنی

ساینا، شفارا، شیراز و زاگرس نمادهای متعادل و مثبت گروه شیمیایی در بازار امروز بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه فرآورده های نفتی (پالایشگاه و روانکار) که آنها نیز معاملاتی متعادل داشتند، نماد شنفت صف خرید شد و نماد شاوان با دادوستدهای پر تقاضاتری نسبت به روز گذشته مواجه بود.

 

درگروه فلزی و معدنی که شروعی متعادل و منفی داشتند، دادوستدهای پرحجم، مثبت و همراه صف خرید گروه سنگ آهنی از جمله نمادهای کچاد، کگل، ومعادن و کنور، ادامه صف خرید نماد فایرا و معاملات مثبت نمادهای فباهنر، میدکو، کمنگنز، کگل، ارفع و فملی چشم نوازی می کرد اما در اواخر بازار و با مثبت شدن مجدد بازارهای جهانی، کل گروه با افزایش مجدد تقاضا مواجه شدند و اکثر نمادهایی که نوسانات منفی داشتند در نهایت با معاملاتی مثبت به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، نماد هرمز در حالی رشد قیمتی را تجربه کرد که علاوه بر خریدهای حدود 70 درصدی حقوقی در بازار امروز، سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر خریدار بلوکی 6 میلیون سهمی آن در معاملات روز گذشته بوده که با توجه به قرار داشتن آن در سطوح حمایتی 325 تومان، نکته قابل تاملی جلوه می کند، نماد تکنار نیز پس از برگزاری مجمع سالانه صاحبان سهام با رشد حدود 10 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

رئیس خانه معدن ایران گفت مجوز محیط زیست به چادرملو برای اکتشافات مقدماتی در D19/ اولین تفاهم بزرگ معدن و محیط زیست در دولت دوازدهم است. مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: حجم صادرات ذوب آهن در چهار ماهه نخست سالجاری به 476 هزار تن رسید. وی افزود: این شرکت به کشورهایی همچون تایلند و برخی از کشورهای اروپایی نیز صادرات داشته است. صادقی از بهبود شرایط ذوب آهن با افزایش تولید، کاهش بدهی، توسعه صادرات و کاهش قیمت تمام شده خبر داد و گفت: این شرکت چشم انداز روشنی پیش رو دارد.

ساینا، شفارا، شیراز و زاگرس نمادهای متعادل و مثبت گروه شیمیایی در بازار امروز بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه فرآورده های نفتی (پالایشگاه و روانکار) که آنها نیز معاملاتی متعادل داشتند، نماد شنفت صف خرید شد و نماد شاوان با دادوستدهای پر تقاضاتری نسبت به روز گذشته مواجه بود.

در گروه سرمایه گذاری که معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود، نمادهای وبیمه و سکاب با صف خرید، نمادهای سرچشمه، وسپه، گوهران، وبوعلی، اعتلا و واتی مثبت و نمادهای وگستر، سدبیر، وملت و وامید منفی تر از هم گروهی ها دنبال شدند.

گروه خودرویی همچنان با معاملاتی فرسایشی و اکثرا منفی مواجه بودند در این بین اصلاح و استراحت نماد خموتور یک روز بیشتر به درازا نکشید و طی معاملات امروز با جهش قیمتی مجدد در کنار نمادهای خفنر و خپویش صف خرید را تجربه می کردند. به جز نمادهای حسیر و حتوکا که منفی بودند مابقی نمادهای گروه حمل و نقل اکثرا با معاملاتی متعادل و مثبت دنبال شدند که در این میان نمادهای حکشتی و حپارسا از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

نماد کسعدی در گروه کاشی و سرامیک با ادامه صف خرید، نمادهای کلوند و کهرام با ادامه معاملات مثبت و نماد پرحاشیه کترام پس از تجربه صف فروش در اوایل بازار، با نوسانات مثبتی به کار خود پایان داد همچنین نمادهای ثرود، وتوس، ثغرب، ثشرق و ثتران به موجب تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی سود و نماد شرکتهای چافست، وآذر، سکرد، ورنا، سیلام و وساخت با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شدند.

نماد مداران پس از عدم تشکیل مجمع عادی بطور فوق العاده به دلیل به حد نصاب نرسیدن سهامداران، متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت این در حالی بود که نما اوان همچنان با صف خرید پرحجم به صعود خود ادامه داد و مابقی هم گروهی ها اکثرا معاملاتی متعادل را سپری کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا