در جریان معاملات آخرین روز مرداد؛

آیفکس صعود خود را تداوم بخشید

آیفکس صعود خود را تداوم بخشید

معاملات فرابورس ایران در آخرین روز کاری مرداد ماه 96 با ادامه رشد شاخص کل و عبور این نماگر از کانال 930 واحدی به پایان رسید.

 

امروز سه‌شنبه معامله‌گران فرابورسی بالغ بر 147 میلیون ورقه بهادار را در 24 هزار دفعه مبادلاتی دست به دست کردند که ارزش این دادوستدها بیش از 603 میلیارد ریال بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، معاملات فرابورس ایران در آخرین روز کاری مرداد ماه 96 با ادامه رشد شاخص کل و عبور این نماگر از کانال 930 واحدی به پایان رسید.

همچنین شاخص کل فرابورس نیز با افزایش 7 واحدی تا ارتفاع 936 واحدی صعود کرد که عمده بار مثبت بر آیفکس از جانب نمادهای «میدکو»، «هرمز»، «دماوند»، «ارفع»، «زاگرس» و «سرچشمه» تا سطح 2.6 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند. در مقابل نماد «شراز» کمتر از نیم واحد تاثیر منفی بر این شاخص داشت.

در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس سهامداران اقدام به جابه جایی 93.5 میلیون سهم کردند که ارزش معاملات آن نزدیک به 256 میلیارد ریال بود.

دو نماد از گروه فلزات اساسی با نام‌های «ذوب» و «ارفع» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار تجربه کردند.

سهامداران ذوب‌آهن اصفهان تعداد 34 میلیون سهم به ارزش 28 میلیارد ریال را معامله کردند و در نماد آهن و فولاد ارفع تعداد 12 میلیون سهم به ارزش بیش از 43 میلیارد ریال دست به دست شد.

برای چندمین روز متوالی نماد «اوان» بیشترین افزایش قیمت را تا سقف 5 درصد به ثبت رساند.

نمادهای «سبزوا»، «ارفع»، «حخزر» و «هرمز» نیز به ترتیب نمادهای دیگری بودند که بالانرین رشد قیمتی را شاهد بودند.

در مقابل اما نمادهای «بهپاک»، «کتوکا»، «کیمیا»، «کمرجان» و «کی‌بی‌سی» تا سطح حداکثر 5 درصد افت کردند.

امروز در جریان بازار نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، مسکن شمالغرب، مسکن زاینده‌رود و شرکت توریستی ورفاهی آبادگران کیش متوقف شدند. در عین حال نمادهای معاملاتی شرکت‌های تولید تجهیزات سنگین هپکو، گز سکه، ورزیران و مجتمع معادن مس تکنار بازگشایی شدند.

تابلوهای الف، ب و ج بازار پایه نیز در مجموع امروز میزبان دادوستد 52 میلیون سهم به ارزش 108 میلیارد ریال قرار گرفتند.

در این میان نگاهی به تابلو اوراق تسهیلات مسکن نشان می‌دهد تسه‌ها در اغلب ماه‌ها با افت قیمت مواجه شده و در نهایت در بازه 768 هزار تا 800 هزار ریال مورد معامله قرار گرفته است. ارزش معاملات این اوراق روز جاری به 59 میلیارد ریال رسید.

سرمایه‌گذاران بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز در آخرین روز معاملاتی مرداد ماه معاملات این بازار را با دادوستد 160 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 158 میلیارد ریال خاتمه دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا