سود سهام عدالت متوفیان بعد از آذر ۹۵، امسال پرداخت می‌شود

سود سهام عدالت متوفیان بعد از آذر ۹۵، امسال پرداخت می‌شود

به جز حدود 2 میلیون متوفای سهام عدالت، از جمع 47 میلیون نفری که مشمول این سهام هستند و ثبت نام آنها قطعی شده است، بیش از 30 میلیون نفر تا کنون کد شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده‌اند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در مورد مشمولان سهام عدالتی که مرحوم شده‌اند گفت: اگر این دسته از مشمولان، متوفی قبل از آذر ۹۵ باشد پرداخت سود سهامشان در آینده انجام می‌شود، اما اگر متوفی بعد از آذر ۹۵ باشد، سود سهام عدالت آنها امسال به ورثه پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)؛ پوری حسینی در یک گفتگوی رادیویی گفت: بجز حدود 2 میلیون متوفای سهام عدالت، از جمع 47 میلیون نفری که مشمول این سهام هستند و ثبت نام آنها قطعی شده است، بیش از 30 میلیون نفر تا کنون کد شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده‌اند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه از 17 میلیون مشمول باقی‌مانده نیز درخواست داریم که کد شبای بانکی خود را در سامانه ثبت کنند افزود:‌ اگر این دسته از مشمولان وارد کردن شماره شبا را به روزهای پایانی واگذار کنند احتمال دارد با توجه به شلوغی نتوانند به درستی شماره خود را وارد سیستم کنند و حقی از آنها ضایع شود.

وی با بیان اینکه حدود دو هفته طول می‌کشد تا از بانک تاییدیه کد شبا را دریافت کنیم گفت: تا تاییدیه کد شبا از بانک گرفته نشود نمی‌توانیم سود را واریز کنیم بنابراین در این فرصت باقی‌مانده افرادی که کد شبای خود را وارد نکردند اقدام کنند تا در شهریور ماه که سود پرداخت می‌شود مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

پورحسینی در مورد اینکه اگر شخصی مدارک خود را گم کرده باشد چگونه می‌تواند سود سهام عدالت خود را دریافت کند گفت: برای دریافت سود این سهام به هیچ مدرکی نیست و مشمولان باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir اقدام به ثبت مشخصات خود کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در مورد کسانی که مشمول سهام عدالت هستند و مرحوم شده‌اند نیز اظهار داشت: به طور کلی سهام عدالت متوفیان از بین نمی‌رود و به وارثان انتقال پیدا می‌کند. بر این اساس اگر متوفی قبل از آذر ۹۵ باشد پرداخت سود سهامشان در آینده انجام می‌شود، اما اگر متوفی بعد از آذر ۹۵ باشد ورثه‌اش امسال سود سهام عدالت دریافت می‌کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا