گزارش روز؛

گروه های کوچک غذایی، کانی های غیر فلزی و کاغذی برمدار صعود

گروه های کوچک غذایی، کانی های غیر فلزی و کاغذی برمدار صعود

گروه های فلزی و معدنی با توجه به رشد مجدد بازارهای جهانی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت شروع شدند، که در این میان نمادهای گروه روی از رشد قیمتی به مراتب بالاتری برخوردار بود اما با گذشت زمان،‌ عرضه ها افزایش یافت و در نهایت متعادل به کار خود پایان دادند. عرضه های مذکور با توجه به رشد کوتاه مدت اخیر آنها و قرار داشتن در سطوح مقاومتی امری منطقی بود که از احتیاط فعالین بازار حکایت داشت.

 

در گروه محصولات کاغذی و چاپ با ادامه صف خرید نماد چکارن و معاملات مثبت سایر هم گروهی ها مواجه شدیم که در ادامه بازار سایر هم گروهی ها نیز صف خرید شدند تا گروه مذکور همچنان بر مدار صعود قرار داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در همان شروع بازار، گروه غذایی (با توجه به قرار داشتن شاخص گروه و اکثر نمادها در سطوح حمایتی و جذاب برای رشد کوتاه مدتی) افزایش تقاضا محسوس بود تا جایی که نمادهای غشاذر، غدام، غمارگ، وبشهر و غالبر صف خرید شدند و مابقی هم گروهی ها نیز با معاملاتی مثبت همراه شدند در این بین معاملات پرحجم نماد بهپاک پس از شروع مثبت آن و در ادامه تشکیل صف فروش قابل توجه بود.

به جز نمادهای کمرجان، کسرا و کرازی که منفی بودند اکثر نمادهای گروه کانی های غیر فلزی مثبت دنبال شدند که در این میان دادوستدهای پرحجم همراه عرضه های مکرر صف خرید نماد کفرا نمایان تر بود.

گروه های فلزی و معدنی با توجه به رشد مجدد بازارهای جهانی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت شروع شدند، که در این میان نمادهای گروه روی از رشد قیمتی به مراتب بالاتری برخوردار بود اما با گذشت زمان،‌ عرضه ها افزایش یافت و در نهایت متعادل به کار خود پایان دادند. عرضه های مذکور با توجه به رشد کوتاه مدت اخیر آنها و قرار داشتن در سطوح مقاومتی امری منطقی بود که از احتیاط فعالین بازار حکایت داشت.

در گروه خودرویی نماد خموتور پس از هفته ها رشد قیمتی با معاملاتی منفی دنبال شد، نمادهای خچرخش و خبهمن نوسانات مثبتی را تجربه کردند که با توجه به شرایط مناسب بنیادی و تکنیکالی امری منطقی بود اما نماد خاهن درپی خریدهای مجدد حقوقی با جهش قیمتی به صف خرید رسید تا همچنان بر مدار رشد قرار داشته باشد. در گروه حمل و نقل به جز نمادهای حپترو و حپارسا که صف خرید شدند و نماد حکشتی که مثبت بود سایر نمادهای گروه اکثرا با معاملاتی منفی دنبال شدند. امضای قرارداد تولید قطعات خودرو مابین عظام، Valeo و بوش به طوری رسمی اعلام شد که بر این اساس شرکت ایرانی عظام، تولید قطعات خودرو را با همکاری دو شرکت برجسته آلمانی و فرانسوی آغاز خواهد کرد.

در گروه متعادل سرمایه گذاری نمادهای وسکاب، وبیمه، ومعادن، وسپه و وبوعلی با صف خرید، نمادهای وتوصا، وگستر، وملت و سرچشمه با معاملاتی مثبت و نماد سدبیر با صف فروش دنبال شدند.

کارمزد شرکتهای تامین سرمایه از مالیات معاف شد، بر این اساس رئیس سازمان امور مالیاتی با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد: هزینه‌های مالی شرکتهای تامین سرمایه و بانی اوراق بهادار به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی، پذیرش شده و از سال ۹۴ باید لحاظ شود.  

در گروه بیمه نماد اتکام پس از اعلام تنفس در مجمع فوق‌العاده صاحبان سهام و به حد نصاب نرسیدن مجمع عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام، ارائه اطلاعات پیش بینی سود و توضیحات تکمیلی متعادل مورد بازشگایی قرار گرفت اما با توجه به برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام در روز چهارشنبه در پایان معاملات متوقف شد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد تخلفات شرکت‌های زیرمجموعه شستا و دو هلدینگ خلیج‌فارس و تاپیکو گفت: مجموعه بنگاه‌های اقتصادی عمومی مثل تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی موظف‌اند صورت‌های مالی خود را در سیستم کدال بورس افشا کنند.

در گروه متعادل شیمیایی نماد شلعاب در کنار نمادهای شکربن، شفارا و شفارس با صف خرید و نمادهای شیران، خراسان و شخارک با معاملاتی مثبت دنبال شدند اما در آنسو گروه پالایشگاهی به لیدری نماد شبریز و علیرغم پتانسیل های مناسب رشد، اکثرا با افت قیمتی و منفی به کار خود پایان دادند که در این بین صف خرید نماد شسپا (روانکار) و صف فروش نماد شبریز با توجه به حمایت و خریدهای حقوقی قابل توجه بود.

گروه کاشی و سرامیک با ادامه صف خرید نماد کلوند در کنار نمادهای کسعدی و کهرام و معاملات منفی و همراه فشار فروش نماد کترام شروع شدند تا جای که نماد کترام صف فروش شد. مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات نخستین محموله کارخانه سیمان قشم به موزامبیک خبر داد. هرمز امیری با اشاره به افزایش صادرات در منطقه آزاد قشم گفت: تا پیش از این سومالی یکی از مشتریان دائمی سیمان قشم بود و هم اکنون موزامبیک نیز به جمع مقاصد صادرات سیمان در قاره آفریقا اضافه شده است.

در گروه آی تی که معاملاتی اکثرا منفی در جریان بود، ادامه صف خرید نمادهای اوان و اپرداز چشم نوازی می کرد اما عرضه های مکرر صف خرید اپرداز احتمالا دادوستدهای فردای متعادل و حتی منفی آنرا درپی خواهد داشت. در گروه ماشین آلات و تجهیزاتی نمادهای تمحرکه، لخزر، لسرما و لابسا مثبت بودند به طوریکه نماد لسرما صف خرید شد اما نمادهای تکنو و تکشا با افت قیمتی و صف فروش مواجه بودند همچنین نماد تکمبا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و اعلام تعدیل مثبت 514 درصدی پیش بینی سود سال 96 و توضیحات مربوطه با رشد حدود 6 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای ومعادن و حکشتی با رشد حدود 59 واحدی به ارتفاع 82،075 رسید که در این بین نمادهای شبریز، همراه و وبملت بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا