گزارش روز؛

گروه کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی پیشتاز بازار

گروه کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی پیشتاز بازار

گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی همسو با جو متعادل بازار اکثرا دادوستدهای متعادلی را تجربه کردند که در این میان نمادهای پاکشو، شبهرن، شتران، شکربن، شاراک و زاگرس مثبت تر از مابقی هم گروهی ها، نماد شکلر با صف فروش و نمادهای شلعاب و شفارا با ادامه صف خرید به کار خود پایان دادند.

 

درگروه های فلزی و معدنی که طبق پیش بینی، اکثر نمادها با افزایش عرضه در همان شروع بازار مواجه شدند، شاهد ادامه صف خرید پرحجم نماد فایرا و اضافه شدن شخص خریدار پرحجم حقیقی روز گذشته به ترکیب سهامداری شرکت بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در این میان نمادهای کبافق، فرآور و فزرین همچنان از تقاضای بالاتری نسبت به هم گروهی ها مواجه بودند. با توجه به بازگشایی بازارهای جهانی در روز دوشنبه و رشد چند روز اخیر اکثر نمادهای گروه و نهایتا قرار داشتن اکثر آنها در سطوح مقاومتی کوتاه مدت، افزایش عرضه های مورد اشاره و در پیش گرفتن جو احتیاط برای خریداران امری منطقی بود که کاملا در بازار امروز نمایان بود.

میزان تولید کنسانتره زغال سنگ شرکت های طبس و البرز مرکزی (وابسته به ایمیدرو) طی 4 ماهه 96، 30 درصد افزایش یافت. از رخدادهای مهم امروز 240 رأی موافق نمایندگان مجلس برای وزیر اقتصادی مسعود کرباسیان (رییس گمرک دولت یازدهم) بود که احتمالا با واکنش مثبت بازار سرمایه در روزهای آینده مواجه خواهد شد.

درگروه های متعادل و منفی ساختمانی و سیمانی صف خرید نمادهای ثاباد و ثامان و نوسانات مثبت نمادهای ثالوند، ثغرب، سغرب، سرود، سبزوا، سپاها، ثتران و سصفها نمایان تر بود.

نماد پرپتانسیل سرچشمه در گروه سرمایه گذاری مجددا در کنار نمادهای وسکاب و وبوعلی صف خرید شدند این در حالی بود که نماد وتوصا علیرغم ادامه صف خرید نماد فایرا با صف فروش مواجه شد و سایر هم گروهی ها نیز متعادل با گرایشی منفی سپری شدند. طی دادوستدهای امروز نماد وبملت پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه بدون تقسیم سود، مجمع عمومی به طور فوق العاده انتخاب اعضاء هیئت مدیره و در نهایت توضیح شرکت درخصوص دستورالعمل نحوه شناسایی مطالبات و افشای اطلاعات در مورد فروش برج جام، متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت. بانک ‌مرکزی نیز با انتشار گزارش عملکرد بازار بین بانکی سال گذشته و سهم بانک های خصوصی و دولتی ، میانگین نرخ سود بانکی را ۱۸.۶۲ درصد اعلام کرد.

گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی همسو با جو متعادل بازار اکثرا دادوستدهای متعادلی را تجربه کردند که در این میان نمادهای پاکشو، شبهرن، شتران، شکربن، شاراک و زاگرس مثبت تر از مابقی هم گروهی ها، نماد شکلر با صف فروش و نمادهای شلعاب و شفارا با ادامه صف خرید به کار خود پایان دادند، در شروع بازار نیز نماد شصفها با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1395 متوقف شد.

درگروه متعادل خودرویی نماد خلنت با ادامه صف فروش، نمادهای خموتور، خفنر و خپویش با صف خرید، نمادهای خاهن، ختراک، خزر، خفناور و خکار با معاملاتی منفی و نمادهای خمحرکه، خمحور و خاور با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند همچنین نماد خبهمن پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی 200 ریالی و فوق العاده تصویب افزایش سرمایه 97 درصدی از محل سود انباشته با رشد حدود 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. در اواسط بازار با افزایش تقاضا در گروه حمل و نقل مواجه شدیم که نمادهای مستعد رشد گروه همانند حسیر، حسینا و حتوکا با نوسانات مثبت تری همراه شدند تا جایی که نماد حتوکا صف خرید شد.

نماد بکاب در گروه متعادل و مثبت ماشین آلات و برقی در حالی صف خرید را تجربه کرد که طی دادوستدهای روز گذشته و با جمع آوری صف فروش، معاملاتی پرحجم را تجربه کرده بود در این بین نکته قابل توجه عرضه های پرحجم حقوقی گسترش صنایع پیام علیرغم افت روزهای گذشته و قرار داشتن در سطوح حمایتی کوتاه مدت بود، در این گروه نماد بکام نیز پس از برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 13 ریالی با رشد حدود 6.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

طی معاملات امروز و در گروه متعادل آی تی نماد اوان با ادامه صف خرید و نماد اپرداز پس از چند روز افت قیمت با جهش قیمتی و صف خرید دنبال شد. همچنین در ادامه بازار افزایش تقاضا در نماد ارزنده پرداخت محسوس بود که در صورت ادامه می تواند رشد قیمتی آنرا درپی داشته باشد. انتظار می رود نماد اوان با نزدیک شدن به قیمت های 500 تومان با افزایش عرضه های بیشتری مواجه گردد.

گروه کاشی و سرامیک با معاملاتی اکثرا مثبت، ادامه صف خرید نمادهای کهرام و کلوند و ادامه توقف بسیار طولانی مدت نماد کچینی مواجه بودیم اما در اواخر بازار فروش 500 تایی یک حقوقی با رنج های منفی که موجب تشکیل صف فروش نماد کترام شد، قابل توجه بود.

گروه کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی مورد توجه بیشتر نوسان گیرها قرار گرفتند و اکثرا معاملاتی مثبت را تجربه کردند در این میان، صف خرید نمادهای پتایر، پسهند، کپشیر و کفرا، صف فروش نماد کمرجان و معاملات مثبت، پرحجم و پرتقاضای نمادهای کاذر، کتوکا و کسرا نمایان تر بود.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شتران و کگل با رشد حدود 62 واحدی به ارتفاع 82،016 رسید که در این بین نمادهای فولاد و همراه بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا