سلطانی نژاد با اشاره به "نخستین عرضه آرد" مطرح کرد؛

تکامل زنجیره‌ ای محصولات مبتنی بر گندم در بورس کالا

تکامل زنجیره‌ ای محصولات مبتنی بر گندم در بورس کالا

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: در زنجیره محصولات مبتنی بر گندم، ایجاد ساز و کار بازار همواره مورد دغدغه بوده است و اگر بخواهد حمایتی در این راستا انجام شود، باید در چارچوب مکانیزم بازار صورت گیرد تا به بحث کیفیت گندم و مشتقات آن توجه شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: با پذیرش آرد، از فردا در بورس کالا تفاوت بین کیفیت‌های مختلف آرد مشخص می‌شود و آردی که کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت بیشتری خواهد داشت.

حامد سلطانی نژاد افزود: در راستای تکمیل محصولات غذایی مرتبط با گندم از فردا عرضه آرد یکی از کارخانه‌های مطرح آرد به میزان ۱۰ هزار تن و برای مصرف بازار داخلی در بورس کالا آغاز می شود.

وی ادامه داد: آرد عرضه شده می‌تواند مورد استفاده کارخانه‌های کیک و بیسکویت و نانوایی‌های آزادپز قرار گیرد.

مدیرعامل بورس کالا افزود: همه نهادها و ارگان‌ها می‌توانند به بورس کالا مراجعه و با دریافت کد معاملاتی آرد خریداری کنند و یکی از مزایای این نوع عرضه آرد این است که تفاوت بین کیفیت‌های مختلف مشخص می‌شود.

سلطانی نژاد گفت: بر این اساس کیفیت نان و صنایع پایین دستی هم بر مبنای آرد دستخوش تغییر می‌شود و مکانیزم بازاری متمایز کننده قیمت بر مبنای کیفیت هم تعریف خواهد شد.

وی افزود: در زنجیره محصولات مبتنی بر گندم، ایجاد ساز و کار بازار همواره مورد دغدغه بوده است و اگر بخواهد حمایتی در این راستا انجام شود، باید در چارچوب مکانیزم بازار صورت گیرد تا به بحث کیفیت گندم و مشتقات آن توجه شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: به نظر می‌رسد با ورود این محصول به بورس کالا ما شاهد تکامل زنجیره‌ای محصولات مبتنی بر گندم در بورس کالا هستیم.

سلطانی نژاد افزود: قیمت پایه این آرد بر مبنای قیمت‌های رایج گندم و رقابت تعیین خواهد شد، قطعا اگر خریداران را به شکل کامل در بورس کالا داشته باشیم، قیمتی که کشف می‌شود متعادل و مناسب خواهد بود.

وی اظهار داشت: کل مصرف صنف و صنعت گندم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که کل آن به آرد تبدیل می‌شود و می‌توانیم ادعا کنیم مصرف صنف و صنعت غیر از یارانه پزها، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن است و ورود آرد به بورس کالا باعث بهبود محصولات پایین دستی می‌شود.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا