در دومین روز مبادلاتی هفته جاری ادامه یافت؛

آیفکس در مسیر صعود

آیفکس در مسیر صعود

بیش از 34 میلیون سهم به ارزش افزون بر 28 میلیارد ریال در نماد «ذوب» داد و ستد شد که بیشترین حجم مبادلاتی را در این نماد رقم زد و بالاترین ارزش مبادلاتی بازار های اول و دوم نیز به نماد «سرچشمه» در پی جابه‌جایی بیش از 5 میلیون سهم به ارزش 29 میلیارد ریال در این نماد اختصاص یافت.

به موازات رشد سه پله‌ای آیفکس و قرار گرفتن این نماگر در ارتفاع 933 واحدی در دومین روز کاری این هفته، بیش از 125 میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر 647 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران دست به دست شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، بیش از 34 میلیون سهم به ارزش افزون بر 28 میلیارد ریال در نماد «ذوب» دادوستد شد که بیشترین حجم مبادلاتی را در این نماد رقم زد و بالاترین ارزش مبادلاتی بازارهای اول و دوم نیز به نماد «سرچشمه» در پی جابه‌جایی بیش از 5 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 29 میلیارد ریال در این نماد اختصاص یافت.

 

نماد سرچشمه علاوه بر این با 4.4 درصد رشد قیمتی در جایگاه دوم جدول بیشترین افزایش قیمت قرار گرفت. در همین حال نمادهای «میدکو» و «زاگرس» نیز بیش از یک واحد در رشد شاخص کل فرابورس نقش داشتند.

 

نگاهی به دادوستدهای صورت‌گرفته در بازار پایه نیز حاکی از مبادله بیش از 40 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 90 میلیارد ریال در تابلوهای معاملاتی این بازار است.

 

همچنین روز جاری نشست خبری ویژه تشریح وضعیت مبادلات در بازار پایه برگزار شد که امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران از بازار پایه به مثابه بخش مراقبت‌های ویژه برای شرکت‌ها یاد کرد و افزود: یک‌سوم از شرکت‌ها در بازار پایه هستند و به لحاظ نظارتی وقت و انرژی زیادی از سازمان بورس و فرابورس می‌گیرند اما باید به این شرکت‌ها اجازه ریکاوری بدهیم.

 

به گفته هامونی اگر شرکت‌ها از چتر نظارتی خارج شوند و یا اوراق خارج از فرابورس و بورس معامله شود با بازار سیاه غیر شفاف و غیر منتظمی مواجه خواهیم بود که کنترل آن مشکل است در حالی که بازار پایه بستری ایجاد می‌کند تا سهامدارانِ شرکت‌هایی که قبلا خارج از بورس بوده‌اند را تنبیه نکنیم و فرصتی برای معامله سهمی که دارند را فراهم کنیم.

 

امروز در جریان بازار همچنین بیش از 84 هزار ورقه تسهیلات مسکن به ارزش بالغ بر 66 میلیارد ریال بین خریداران و فروشندگان دست به دست شد که امتیاز تسهیلات مسکن اردیبهشت96 با کمترین قیمت معادل 771 هزار ریال خریدوفروش شد.

 

بیشترین قیمت در میان تسه‌ها نیز 801 هزار ریال بود که تسه تیرماه96 با این قیمت مورد مبادله قرار گرفت.

 

در نهایت در تابلو اوراق با درآمد ثابت شاهد دادوستد بیش از 263 هزار ورقه به ارزش افزون بر 258 میلیارد ریال بودیم که اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در این تابلو به خود اختصاص داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا