گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد؛

افزایش حجم و ارزش معاملات در بورس تهران

افزایش حجم و ارزش معاملات در بورس تهران

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می شود، در هفته منتهی به 27 مرداد ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه 25 مرداد 1396 به عدد 81 هزار و 742 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 163 واحد افزایش داشته است.


گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌ های شناخته‌شده را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این گزارش روند شاخص‌ های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می شود، در هفته منتهی به 27 مرداد ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه 25 مرداد 1396 به عدد 81 هزار و 742 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 163 واحد افزایش داشته است.

در این هفته حجم معاملات 2 میلیارد و 870 میلیون سهم و ارزش آن 7 هزار و 357 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 12 و 10 درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 3223785 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 0.25درصد افزایش داشته است.

همچنین از ابتدای سال 96 تا مورخ 25 مردادماه، شاخص کل با 0.3 درصد افزایش به رقم 81 هزار و 742 واحد بالغ گردید و شاخص کل هم وزن با 0.4 درصد کاهش عدد 17 هزار و 625 واحد را تجربه کرد .

سه صنعت «محصولات شیمیایی» با 20.4 ، «خودرو و ساخت قطعات» با 12.8 ، «فلزات اساسی» با 12.8 درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی و «محصولات شیمیایی» با 24.2 ، با 13 ، فلزات اساسی با 11 درصد و حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات با 10.1 درصد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

 

بر این اساس در 30 روز منتهی به 25 مرداد ماه 1396، صنعت «استخراج زغال سنگ» با بازدهی 19 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «محصولات کاغذی» با افت با منفی 11.2 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت ها، «آلومینیوم ایران» با 161 درصد بیشترین افزایش و «تولیدی کاشی تکسرام» با با منفی 14.1 درصد بیشترین کاهش را داشتند.

همچنین در محاسبه بازدهی شاخص های بورس منطقه خاورمیانه نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس شانگهای (SSEC) با رشد 1.9 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس توکیو ( (NIKKEI 225 با افت 1.3 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

صنایع و شرکت‌ های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است. مقایسه‌ بازدهی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه‌ای از بازده برخی از بورس ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادل های و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.

علاقه مندان می توانند برای مشاهده گزارش کامل اینجا را کلیک کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا