بنن از کاخ سفید خداحافظی کرد:

اخراج مشاور ترامپ، طلا را برجسته کرد

اخراج مشاور ترامپ، طلا را برجسته کرد

رفتارهای عجیب رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن استیو بنن، به عنوان استراتژیست اصلی کاخ سفید، در روز جمعه موجب افزایش قیمت نفت و طلا شد در حالی که قیمت ین ژاپن نیز به افزایش رسید.

افت شدید شاخص ها در آخرین ساعات معاملاتی روز جمعه در پی تمهیدات جدید ترامپ در خصوص چیدمان مشاوران خود در کاخ سفید، موجب شد بازارها با شیوه جدید مدیریتی رئیس جمهور آمریکا مواجه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، حملات تروریستی اسپانیا که موجب کشته شدن 11 نفر شد. طلا را با افزایش قیمت همراه کرد.

این در حالی است که، رفتارهای عجیب رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن استیو بنن، به عنوان استراتژیست اصلی کاخ سفید، در روز جمعه موجب افزایش قیمت نفت و طلا شد در حالی که قیمت ین ژاپن نیز به افزایش رسید.

تغییر بنن به عنوان یکی از مشاوران اصلی و کلیدی ترامپ نگرانی نسبت به ادامه برنامه های اقتصادی رئیس جمهور را زیر سوال برده است .

میت رامنی، کاندیدای دیگر ریاست جمهوری آمریکا که از حزب جمهوری خواه است در این خصوص اظهار داشت: به نظر می رسد ترامپ متوجه اشتباه خود در خصوص انتصاب بنن به عنوان مشاور شده است و با اخراج وی مراتب عذرخواهی از مردم آمریکا را به جای آورده است .

بنن در بین حزب راست آمریکا یک قهرمان شناخته می‌شود و فردی بود که کنترل پیام پوپولیسم اقتصادی ترامپ در حین کمپین انتخاباتی را در دست داشت.

روز گذشته یک فرد نزدیک به بنن اعلام کرد: وی استعفانامه خود را هفتم آگوست (16 مرداد) تسلیم ترامپ کرده و قرار بود در آغاز این هفته اعلام شود اما این موضوع به‌دلیل وقوع ناآرامی‌های نژادی در شارلوتزویل ایالت ویرجینیا به تعویق افتاد.

سی‌ان‌ان به‌نقل از مقام کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در چند روز گذشته از بنن ابراز نارضایتی و خشم کرده است.

گفته می‌شود بنن ماه‌ها است که با مشاوران ارشد کاخ سفید و اعضای خانواده ترامپ تنش داشته است.

سه‌شنبه هفته گذشته ترامپ در برج خود در نیویورک تضمین ابقای بنن در سمتش را رد کرد اما گفت وی "یک دوست" است.

بر اساس داده های ویکی پدیا، بنن یک بازرگان و مدیر رسانه ای اهل آمریکا است که از ژانویه ۲۰۱۷ تا آگوست همان سال به عنوان استراتژیست ارشد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مشغول به خدمات رسانی بود.

بنن پس از خدمت نظامی خود در شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس به عنوان بانکداری سرمایه‌گذاری در بخش ادغام‌ها و اکتساب‌ها کار کرد و هنگام ترک شرکت از موقعیت نایب رئیس برخوردار بود

بنن و شماری از همکارانش از گلدمن ساکس در سال ۱۹۹۰ بانک سرمایه‌گذاری بنن و شرکا را تأسیس کردند که تخصص آن در زمینه رسانه بود.

در چند ماه خدمت در کاخ سفید، بنن بارها با دیگر افراد دولتی مانند ایچ. آر. مکمستر (مشاور امنیت ملی) و دیگر مشاوران دونالد ترامپ مانند جرد کوش (داماد رئیس جمهور) دچار اختلاف شدید شد و سرانجام از سوی دونالد ترامپ از هر دو سمت سیاسی خود اخراج شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا