کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با سنا مطرح کرد:

آثار تغییر کابینه بر بازار سرمایه

آثار تغییر کابینه بر بازار سرمایه

تغییر و تحولات در کابینه دولت از نظر بنیادی در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر بازار سرمایه و معاملات آن نخواهد داشت و موضوعی که در بلندمدت موجب تاثیر تغییر کابینه بر این بازار می شود، برنامه هایی است که دولت دوازدهم در راستای رونق اقتصاد اجرایی و عملی می کند.

آنچه بازار سهام به آن احتیاج دارد، تغییر و تحول در سطح اقصاد کلان و برداشته شدن موانع حضور پررنگ بخش خصوصی در اقتصاد کشور است ؛ از سوی دیگر نیز علاوه بر فرهنگ سازی مناسب در بازار سرمایه ، برخی موانع از جمله توقف طولانی مدت نمادها و حجم مبنا باید تغییر کند که خوشبختانه متولیان بازار سرمایه به این امر واقف اند.  

رضا رحمتی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) با بیان این مطلب در خصوص تاثیر تغییر کابینه بر بازار سرمایه هم گفت: تغییر و تحولات در کابینه دولت از نظر بنیادی در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر بازار سرمایه و معاملات آن نخواهد داشت و موضوعی که در بلندمدت موجب تاثیر تغییر کابینه بر این بازار می شود، برنامه هایی است که  دولت دوازدهم در راستای رونق اقتصاد اجرایی و عملی می کند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تغییر در کابینه بویژه وزرای اقتصادی و بیان برنامه های آنها تاثیر کم و کوتاه مدتی بر معاملات بازار سرمایه خواهد داشت، اضافه کرد: رفع مشکلات اقتصادی متغیری است که می تواند در بلندمدت بر بهبود شرایط بورس اثرگذار باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دادن مجوز و افزایش شمار شرکتهای کارگزاری می تواند به بهبود شرایط بازار سرمایه کمک کند اذعان داشت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ کارگزاری در بازار سرمایه فعالیت دارند که با توجه به حجم و ارزش معاملات این تعداد کارگزاری کفایت می کند.

رحمتی در خصوص تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر بازار سرمایه اظهار داشت: در همه جای دنیا تامین مالی اقتصاد، صنایع و بنگاههای تولیدی از طریق بازار سرمایه صورت می گیرد، در حالی که در کشور ما اقتصاد بانک محور است و بر این اساس باید تلاش کنیم تا تامین مالی صنایع و بنگاه ها از طریق بازار سرمایه صورت بگیرد و به سمت اقتصادی بازار سرمایه محور حرکت کنیم.

 این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر کاهش کارمزدهای معاملات بر بهبود روند بازار نیز اظهار داشت: به تازگی رئیس سازمان بورس خبر از کاهش سهم این سازمان از کارمزد معاملات داده که بنظر می رسد در شرایط کنونی بازار سرمایه اقدامی بجا و مناسب است، چرا که در شرایط رکودی باید تلاش کنیم با ایجاد مشوق هایی معامله گران را ترغیب کنیم تا اقدام به حضور در بورس و معامله بیشتر سهام کنند چرا که این موضوع به بهبود گردش نقدینگی در بازار و افزایش حجم و ارزش معاملات و در نتیجه رونق بازار سرمایه کمک می کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا