مدیرعامل تامین سرمایه امید :

رویدادی مثبت برای بازار سرمایه و شرکت های تامین سرمایه در پیش است

رویدادی مثبت برای بازار سرمایه و شرکت های تامین سرمایه در پیش است

یکی از موارد و خواسته های شرکت های تامین سرمایه ، کمک و همراهی نهادها و دستگاه های مختلف ایجاد تسهیلات با هدف توسعه ابزارهای مالی مختلف است که خوشبختانه یکی از این موارد در حال نهایی شدن است.

مدیرعامل تامین سرمایه امید از در پیش بودن رویدادی مثبت برای بازار سرمایه و شرکت های تامین سرمایه خبر داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از بورس پرس، حبیب رضا حدادی با اعلام در پیش بودن رویدادی مثبت برای بازارسرمایه و شرکت های تامین سرمایه ، اظهار داشت: یکی از موارد و خواسته های شرکت های تامین سرمایه ، کمک و همراهی نهادها و دستگاه های مختلف ایجاد تسهیلات با هدف توسعه ابزارهای مالی مختلف است که خوشبختانه یکی از این موارد در حال نهایی شدن است.

وی ادامه داد: در حالی که شرکت های تامین سرمایه بابت مدیریت اوراق تحت تعهد خود (بازارگردانی) مبالغ با اهمیتی از درآمد کارمزد بازارگردانی را هزینه می کنند که براساس قوانین موجود، جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی نبود. از این بابت از ابتدای سال 94 شرکت تامین سرمایه امید جلسات بسیار زیادی با مسولان سازمان امور مالیاتی در تمام سطوح سازمان برگزار کرد که در نهایت با تعامل سازنده بین روسای دو سازمان بورس و امور مالیاتی به ثمر نشست.

این مقام مسئول افزود: به این ترتیب پس از دو سال پیگیری‌های مستمر "در اجرای تبصره یک ماده 148 قانون مالیاتهای مستقیم، هزینه‌های بازارگردانی اوراق بهادار شرکت های تأمین سرمایه و همچنین کارمزد پرداختی توسط بانی اوراق بهادار به شرکت های تامین سرمایه با موافقت وزیر اقتصاد، از سوی سازمان امور مالیاتی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته شد.

حدادی ادامه داد: با این اوصاف مقرر شده طی روزهای آینده ابلاغیه ایی در این مورد صادر شود که مربوط به قابل پذیرش شدن هزینه های ناشی از کارمزد پرداختی نگهداری اوراق و همچنین هزینه های فروش به کسر و بازخرید ناشی از فعالیت بازار گردانی شرکت های تامین سرمایه است.  

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا