طرح جدید برای سبد حمایتی غذایی

طرح جدید برای سبد حمایتی غذایی

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از آماده‌سازی طرحی به‌منظور تقویت و ارتقای سبد حمایتی غذایی دولت خبر داد.

دکتر گلزاده  با اعلام این خبر گفت: پیشنهادی از سوی مجموعه رفاه آماده و به دولت ارائه شده است که مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور و تولیدکنندگان کالای اساسی در آن حضور دارند.وی با بیان اینکه اگر دولت منابعی را به این طرح اختصاص دهد جذابیت خرید کالا را افزایش می‌دهد، تاکید کرد: در این طرح تمهیداتی اندیشیده شده تا افراد بیش از مبلغ یارانه نقدی بتوانند کالاهای مورد نیاز سبد خانوار خود را به دست آورند. به این معنی که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌طور متوسط در این طرح افراد 20 درصد بیشتر از میزان یارانه نقدی می‌توانند کالاهای اساسی خود را تامین کنند.گلزاده با اشاره به مزایای این طرح ادامه داد: بر این اساس علاوه‌بر اینکه یارانه‌های نقدی به سمت کالاهای اساسی تولید داخل هدایت می‌شود و به نفع تولید ملی است و به نوعی بخشی از یارانه تولید محقق می‌شود، مردم جامعه هم از سبد کالایی بزرگ‌تری بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش دنیای اقتصاد ، وی در خصوص زمان اجرای این طرح گفت: با تایید نهایی دولت امکان اجرای سریع آن وجود دارد که امیدواریم با توجه به استقبال دولت در اولین فرصت عملیاتی شود.مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی ما با عنوان ارتقای سبد حمایتی دولت در راستای بسته خروج از رکود می‌تواند رونق خوبی برای تولید داخلی فراهم کند. از سوی دیگر با هدف حمایت از سلامت و تغذیه مناسب اقشار کم درآمد آمادگی داریم تا با ارائه تخفیف‌های بالا و کسب حاشیه سود اندک، کالاها را با کمترین قیمت به خریداران عرضه کنیم.

وی با اشاره به فعالیت فروشگاه رفاه با 220 فروشگاه و حدود 1000 عاملیت فروش در سطح کشور افزود: با تعداد فروشگاه‌ها و گستردگی رفاه در کشور، تقریبا بدون رقیب هستیم و می‌توانیم مجموع سبد خانوار را با کمترین قیمت عرضه ‌کنیم و به‌طور مستمر و گسترده تخفیف‌های مدت‌دار به مشتریان ارائه ‌دهیم. البته در طرح ارائه شده به دولت، مشارکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر و صدها تولیدکننده داخلی کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است. گلزاده در ادامه به برنامه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اشاره کرد و گفت: تا پایان سال 10 فروشگاه مدرن در تهران، تبریز، کرمان، اراک، رامسر، اصفهان و دیگر شهرها افتتاح خواهد شد. هدف ما این است که در فرهنگ و سبک زندگی افراد جامعه نقش داشته باشیم و با افتتاح فروشگاه‌های مدرن در مناطق متوسط جامعه در عمل نشان دهیم که این فروشگاه‌ها ضمن اینکه کالا را با کیفیت بالا و قیمت ارزان ارائه می‌دهند بلکه از شیوه فروش ناسالم نیز جلوگیری می‌کنند. وی افتتاح فروشگاه تهرانسر در هفته‌های آتی را مصداق این رویکرد به عنوان ارائه محصولات متنوع، با کیفیت، با فضایی جذاب و البته با قیمت پایین و مناسب همه اقشار جامعه ذکر کرد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا