در آخرین چهارشنبه مرداد ماه ثبت شد؛

صدرنشینی گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی

صدرنشینی گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی

در داد و ستدها روز چهارشنبه سهامداران بورسی بیش از 725 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2هزار و 708 ریال در 44 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

در داد و ستدهای آخرین چهارشنبه مرداد ماه شاخص کل بورس با رشد به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدها روز چهارشنبه سهامداران بورسی بیش از 725 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2هزار و 708 ریال در 44 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز شاخص کل بورس با رشد 45 واحدی به رقم 81 هزار و 741 رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 13 و 199 واحد بالا رفتند.

نمادهای خدمات انفورماتیک ایران، کشتیرانی، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، تاپیکو و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت بندرعباس و هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در معاملات امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای خوراک دام پارس، سرمایه گذاری ساختمان ایران، نفت پارس، ریخته گری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، توسعه معادن روی و سیمان سپاهان بود.

در مقابل نمادهای سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، صنایع شیمیایی سینا، صنایع جوشکاب یزد، حمل و نقل پتروشیمی ، کارتن ایران، پشم شیشه ایران و سرامیک صنعتی اردکان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار امروز سهامداران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، کیان، پارند پایدار سپهر، سهام معادن منگنز ایران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سهامداران برای فروش آلومینیوم ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر،سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی، واحدهای صندوق کیان، سهام سیمان بجنورد، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت رایان سایپا سنگین ترین صف های فروش را به خود دیدند.

در پایان معاملات امروز کشتیرانی با معامله بلوکی 160 میلیون سهمی به ارزش 626 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا