گزارش روز؛

افزایش تقاضا در گروه های ساختمانی و پالایشگاهی

افزایش تقاضا در گروه های ساختمانی و پالایشگاهی

در شروع بازار و درگروه خودرویی (به ویژه قطعه سازها) نوسانات مثبت مشاهده شد، تا جایی که نمادهای خپویش، خکار، خزر، ختراک، خاهن، خفناور و خموتور صف خرید را تجربه کردند که خبرهایی از ورود رسمی قطعه ‌سازان به قراردادهای پسابرجامی مزید بر علت بود؛ اما با گذشت زمان و افزایش عرضه ها در نهایت متعادل تر به کار خود پایان دادند.

 

در جریان معاملات امروز، سه شنبه 24 مرداد 96، شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فایرا و پترول با رشد حدود 37 واحدی به ارتفاع 81 هزار و 696 واحد رسید که در این بین نمادهای رانفور و فولاد بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه های ساختمانی و سیمانی، نماد سمازن که مدتها با صف فروش مواجه بود تحت تاثیر رفع گره معاملاتی با افت حدود 15 درصدی مواجه شد، نمادهای ثاباد، وتوس، ثالوند، ثفارس، سصوفی، سکرد، سدشت، سفانو، سخزر و سیلام با صف فروش و نماد سغرب با صف خرید مواجه شدند؛ اما در اواخر بازار افزایش تقاضا در گروه ساختمانی محسوس بود تا جایی که نمادهای ثنوسا و وساخت با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند و مابقی هم گروهی ها نیز نوسانات مثبتی را تجربه کردندکه از معاملات مثبت آنها طی دادوستدهای فردا حکایت دارد.

گروه شیمیایی معاملاتی اکثرا متعادل داشتند؛ نمادهای پترول، شتوکا و شلعاب با صف خرید، نمادهای شکلر و شفارا با صف فروش و نمادهای شپارس، پارسان و تاپیکو پرتقاضا و نوسانات مثبتی دنبال شدند. در آنسو و در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه پالایشگاهی و روانکارها و معاملات مثبت آنها مشاهده شد؛ تا جایی که نمادهای شراز و شنفت صف خرید شدند و نمادهای شبریز و شتران تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند. در پایان معاملات نیز نماد شپدیس جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد. به دنبال اشتهای قوی کره جنوبی برای خرید نفت سبک ایران که از قیمتی رقابتی برخوردار است، واردات نفت این کشور از ایران در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۵ درصد افزایش یافته است.

ولملت تنها نماد مثبت گروه متعادل و منفی لیزینگی در بازار امروز بود. در آنسو و در گروه سرمایه گذاری که اکثر نمادها متعادل و منفی دنبال شدند، نماد سدبیر پس از برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 10 ریالی با افت حدود 18 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. با بازگشایی نماد فایرا پس از حدود دو سال توقف، ارزش خالص دارایی های سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) با افزایش مواجه شد، اما در ادامه بازار و تشکیل صف فروش نماد فایرا، نماد وتوصا نیز با صف فروش به کار خود پایان داد. 

در شروع بازار و درگروه خودرویی (به ویژه قطعه سازها) نوسانات مثبت مشاهده شد تا جایی که نمادهای خپویش، خکار، خزر، ختراک، خاهن، خفناور و خموتور صف خرید را تجربه کردند که خبرهایی از ورود رسمی قطعه ‌سازان به قراردادهای پسابرجامی مزید بر علت بود اما با گذشت زمان و افزایش عرضه ها در نهایت متعادل تر به کار خود پایان دادند.

حسینا تنها نماد متعادل گروه حمل و نقل در بازار امروز بود و مابقی هم گروهی ها معاملاتی منفی را تجربه کردند که با گذشت زمان و با افزایش عرضه ها، نمادهای حریل و حپترو صف فروش شدند.

گروه های فلزی و معدنی شروعی پرتقاضا و مثبت داشتند که در این میان نمادهای فملی، فاسمین، کطبس، کروی، کبافق، فنوال، فباهنر، فرآور، فزرین و کیمیا از اقبال بیشتر و رشد قیمتی بالاتری برخوردار بودند؛ اما در اواخر بازار و موج جدید عرضه ها این گروه نیز متعادل تر به کار خود پایان دادند. از رخدادهای مهم این گروه بازگشایی نماد فایرا بود. نماد فایرا با رشد چشمگیر حدود 173 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و کام سهامداران صبور را شیرین کرد اما در ادامه بازار به دلیل اعمال فشار فروش فروشندگان خسته و افزایش قیمت چشمگیر با صف فروش مواجه شد.

غدام و غشصفها نمادهای صف خرید، وبشهر و غشهد نمادهای مثبت و غمارگ، غپینو، بهپاک، غبهنوش و غمهرا نمادهای صف فروش گروه منفی غذایی در دادوستدهای امروز بودند.

در گروه آی تی با ادامه صف خرید پرحجم نماد اوان در کنار صف خرید نماد افرا، صف فروش نماد اپرداز، معاملات مثبت نماد آپ و متعادل مابقی هم گروهی ها مشاهده شد.

کهرام تنها نماد مثبت و صف خرید گروه کاشی و سرامیک بود و مابقی هم گروهی ها منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای کترام و کسعدی صف فروش را تجربه کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا