با تغییر مالکیت 703 میلیون برگه دارایی مالی؛

حجم معاملات بورس تهران امروز رشد کرد

حجم معاملات بورس تهران امروز رشد کرد

در داد و ستدهای روز سه شنبه بورس تهران شاخص کل بورس صعودی شد و حجم معاملات بالا رفت.

 

 

در جریان معاملات امروز گروه های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای امروز سه شنبه سهامداران بورس تهران بیش از 703 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 395 میلیارد ریال بود و در 46 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در این روز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار اول صعودی شدند. شاخص کل با رشد 36 واحدی به رقم 81 هزار و 696 رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی 56 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 530 واحد بالا رفت.

نمادهای آلومینیوم ایران، پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، تاپیکو و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در مقابل نمادهای خدمات انفورماتیک، فولاد مبارکه و کشتیرانی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آلومینیوم ایران، لعابیران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، فنرسازی زر، نفت پارس و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بود.

در مقابل نمادهای سیمان مازندران، صنایع جوشکاب یزد، کاشی تکسرام، نیرو کلر، قند لرستان، شیشه همدان و ایران تایر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در جریان معاملات امروز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، کیان، پارند پایدار سپهر، سهام سرمایه گذاری ساختمان ایران، اوراق صکوک مرابحه سایپا و نفت پارس بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را داشتند.

این در حالی بود که سنگین ترین صف های فروش در نمادهای آلومینیوم ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، اوراق صکوک سایپا، سهام پتروشیمی جم و اوراق مشارکت ملی نفت ایران تشکیل شد.

در پایان داد و ستدهای روز سه شنبه بورس تهران گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با معامله بلوکی 162 میلیون حجمی به ارزش 195 میلیارد ریالی بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا