افزایش ارزش معاملات فرابورس ایران/ ریزش قیمتی اوراق تسه

افزایش ارزش معاملات فرابورس ایران/ ریزش قیمتی اوراق تسه

در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس بیش از 79 میلیون سهم به ارزش افزون بر 181 میلیارد ریال دست به دست شد و نماد سهامی ذوب‌آهن اصفهان با نقل و انتقال 36 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 29 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

دادوستدهای فرابورس ایران در چهارمین روز معاملاتی از هفته جاری با معامله بیش از 185 میلیون سهم به ارزش یک‌هزار و 31 میلیارد ریال پایان یافت که نسبت به روز گذشته افزایش ارزش معاملات را نشان می‌داد. این در حالی است که آیفکس نسبت به روز گذشته با نوسان محسوسی روبه‌رو نشد و در همان ارتفاع 918 واحدی دوشنبه باقی ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس بیش از 79 میلیون سهم به ارزش افزون بر 181 میلیارد ریال دست به دست شد و نماد سهامی ذوب‌آهن اصفهان با نقل و انتقال 36 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 29 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

سهامداران همچنین شاهد بازگشایی نماد شرکت‌های شیرین دارو، جوش و اکسیژن ایران و سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان بودند.

روز جاری سه نماد «شراز»، «بمپنا» و «مارون» تا سقف یک واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند و در مقابل تاثیر منفی بر این نماگر از جانب نمادهای «زاگرس»، «ارفع»، «میدکو» و «اپرداز» موجب شد برایند تاثیرات مثبت و منفی موجب نوسان نزدیک به صفر آیفکس؛ یعنی افت 0.1 واحدی شود.

سهامداران در تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز 104 میلیون سهم به ارزش 181 میلیارد ریال را دست به دست کردند.

معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت نیز در حالی پایان یافت که نزدیک به 584 هزار ورقه به ارزش حدود 581 میلیارد ریال در آن مورد معامله قرار گرفت. اوراق اجاره چادرملو در صدر اوراق قابل معامله در این بازار ایستاد و بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

همچنین در این بازار نمادهای معاملاتی اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی مهر یکم در نماد «صبصیر» و شرکت واسط مالی آذر یکم در نماد «صکاشی»، به منظور پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق در تاریخ 28مرداد 1396 در پایان معاملات امروز سه‌شنبه متوقف شدند.

در نهایت معاملات اوراق تسهیلات مسکن به دادوستد 97 هزار ورقه تسه به ارزش 76 میلیارد ریال منتهی شد. این اوراق امروز در اغلب نمادها با افت قیمتی روبه‌رو شدند و در بازه 768 تا 799 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا