فولادگر در مخالف با کابینه: دولت توان مقابله با ابرچالش‌های اقتصادی را دارد؟

فولادگر در مخالف با کابینه: دولت توان مقابله با ابرچالش‌های اقتصادی را دارد؟ حمیدرضا فولادگردر مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم گفت: آیا ارزیابی دقیق و مشخصی از برنامه ۴ سال گذشته دولت توسط رئیس جمهور و هیات کابینه انجام شده است؟ ضمن اینکه آیا آسیب شناسی مشخصی از برنامه های سال ۹۲ در حال حاضر انجام شده است؟

 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه کرد که آیا کابینه و هیات دولت با وعده های رئیس جمهور در زمان انتخابات همخوانی دارد؟ زیرا هیات دولت نتیجه رایزنی های رئیس جمهور با سران اصلاحات و اعتدال است و باید این افراد مسئولیت انجام وظایف خود در کابینه را پذیرفته و در پایان 4 سال آینده نسبت به اقدامات خود پاسخگو باشند. البته منتقدان انتظاری ندارند که اعضای کابینه از این افراد انتخاب شود، اما انتظار دارند که برنامه های دولت به درستی اجرا شود.

 
وی درخصوص جوانگرایی در هیات دولت گفت: به غیر از انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید گفت که متوسط سن دولت در این دوره نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، ضمن اینکه در تحول گرایی در سیستم اقتصادی به غیر از یک جابجایی تحولی ایجاد نشده است؛ بنابراین دولت باید کارآمد باشد.

 
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به 5 چالش در کشور گفت: باید برنامه های دولت را با توان هیات دولت در اجرای این برنامه ها تطبیق داد. به عنوان مثال درخصوص اصلاح نظام بانکی، بودجه، محیط زیست و صندوق ها باید مشخص گردد که چه میزان توان در هیات دولت وجود دارد؟ یعنی آیا توانایی حل این ابرچالش ها وجود دارد؟

 
فولادگر با بیان اینکه تغییر گفتمان سیاست زدایی در اقتصاد از دولت باید شروع شود، تصریح کرد: دولت باید با منتقدان مهربانتر باشد و بسیاری از بحث هایی که در حال حاضر در برنامه های دولت وجود دارد، در زمان انتخابات توسط رقبای رئیس جمهور مطرح شد، اما آن زمان تاکید کردند که این برنامه ها پوپولیستی و شعارگونه است.

 
وی با انتقاد از اینکه بسیاری از بخش های برنامه ششم هنوز ابلاغ نشده است، گفت: اقتصاد مقاومتی جایگاه کمتری داشته و در سال 94 مقرر شد هیاتی از سه قوه، ظرفیت دستگاه ها و نهادها را برای اجرای اقتصاد مقاومتی به کار بگیرند که این امر هنوز محقق نشده است.

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از تولید داخل گفت: متاسفانه آمار واردات و صادرات در طی چند ماه گذشته به کشور افزایش پیدا کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا