تولید ورق ساخت لوله های احیا مستقیم فولاد چادرملو در فولاد مبارکه

تولید ورق ساخت لوله های احیا مستقیم فولاد چادرملو در فولاد مبارکه

دنیای معدن - ورق های موردنیاز ساخت لوله های احیا مستقیم فولاد چادرملو برای اولین بار در مجتمع فولاد مبارکه تولید شد.

کارشناس متالورژی این مجتمع صنعتی گفت:این نوع ورق در پی درخواست شرکت آتی فلز شهریار،به میزان 136 تن کلاف با ضخامت 12 و عرض یک هزار و 500 میلیمتر از میزان 240 تن موردنیاز آن شرکت، تولید و تحویل شد.
شاهرخ پورمستدام با بیان اینکه ورق های تولیدی با استانداردهای ASTM و از زیرگروه فولادهای آلیاژی حاوی مولیبدن است که در مخازن تحت فشار و سازه های مقاوم به حرارت استفاده می شود افزود: واحدهای فروش، متالورژی و روش های تولید، نواحی فولادسازی و نوردگرم فولاد مبارکه، با افزودن حدود 0.5 درصد مولیبدن به ذوب که سبب افزایش استحکام در دمای بالا و افزایش مقاومت در مقابل خوردگی می شود و همچنین با کنترل دقیق دما در نورد گرم و کنترل ریزساختار مناسب و خواص مکانیکی استاندارد، موفق به تولید و تأمین ورق موردنیاز این شرکت شدند.
رئیس هیات مدیره شرکت آتی فلز شهریار نیز گفت:محصول تولید شده در فولاد مبارکه کیفیت بالایی دارد و به خوبی با انواع مشابه خارجی قابل مقایسه است.
ساسان شهریاری افزود: پیش ازاین، دانش فنی و توان تولید این نوع ورق در داخل کشور وجود نداشت و اکنون با کسب این موفقیت علاوه بر صرفه جویی اقتصادی از خروج مبالغ قابل توجه ارز جلوگیری شده است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا