افت تولید نفت آمریکا در سال ٢٠١٦

افت تولید نفت آمریکا در سال ٢٠١٦

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید نفت خام این کشور بیش از میزانی که پیشتر انتظار می رفت در سال ٢٠١٦ کاهش خواهد داشت.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، تولید نفت آمریکا در سال آینده بیش از آن میزانی که پیشتر پیش بینی شده بود کاهش خواهد داشت. این مطلب را اداره اطلاعات انرژی آمریکا رو سه شنبه اعلام کرد.
این اداره در پیش بینی کوتاه مدت خود برآوردهای گذشته خود را نقض و اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا به هشت میلیون و ٨٨٠ هزار بشکه در روز در سال ٢٠١٦ خواهد رسید که این رقم ٩٠ هزار بشکه از رقم پیش بینی شده ماه پیش این اداره کمتر است.
در نتیجه، پیش بینی می شود تولید نفت خام آمریکا در سال ٢٠١٦ به نسبت امسال، حدود ٥٢٠ هزار بشکه کاهش پیدا کند.
همچنین این اداره برآورد کرد که رشد تولید نفت خام آمریکا برای امسال نیز به ٥٨٠ هزار بشکه خواهد رسید. در گزارش ماه پیش، این رقم ٥٤٠ هزار بشکه در روز پیش بینی شده بود.
بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش پيدا کند. پیشتر این رقم ١٥٠ هزار بشکه در روز برآورد شده بود.
پیش بینیهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که بازار نفت زودتر از آنچه انتظار می رفت توازن خود را به دست خواهد آورد. به نظر می رسد که تولید نفت تولیدکنندگان غیر عضو اوپک برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ در سال ٢٠١٦ با افت مواجه شود که دلیل اصلی آن افت قیمت نفت در بازارهای جهانی و کاهش سرمایه گذاری در این عرصه خواهد بود.
در نتیجه افت تولید نفت خام آمریکا، تولید نفت دیگر تولیدکنندگان غیر عضو اوپک در سال ٢٠١٦، به میزان ٣١٠ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داشت. ماه گذشته گزارش این اداره گفته بود که این افت تنها ١٤٠ هزار بشکه خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا