امروز در بورس تهران ثبت شد؛

تغییر مالکیت یک هزار و 157 میلیارد ریال برگه دارایی مالی

تغییر مالکیت یک هزار و 157 میلیارد ریال برگه دارایی مالی

امروز گروه های فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

 

در معاملات روز دوشنبه بورس تهران سهامداران بیش از 468 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز دوشنبه سهامداران بورس تهران بیش از 468 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 157 میلیارد ریال بود و در 38 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در این روز نمادهای خدمات انفورماتیک، گل گهر و ایران خودرو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت 2 واحدی این متغیر را رقم زدند. شاخص کل در پایان معاملات امروز به رقم 81هزار و 659 رسید. این در حالی بود که نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، کشتیرانی، تاپیکو و سرمایه گذاری صندوف بازنشستگی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند. همچنین امروز در حالی شاخص بازار اول 26 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 134 واحد صعود را به ثبت رساند.

امروز گروه های فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، معادن منگنز ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، مس شهید باهنر، قند قزوین، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و ایران یاسا تایر بود.

در مقابل نمادهای درخشان تهران، کاشی تکسرام، سرمایه گذاری صنعت بیمه، آبادگران ایران، بین المللی محصولات پارس، لنت ترمز ایران و ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، کیان، پارند پایدار سپهر، سهام معادن منگنز ایران، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار، گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام کاشی تکسرام، واحدهای صندوق کیان، سهام خدمات انفورماتیک، سیمان مازندران، اوراق صکوک سایپا و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 52 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و ایران ترانسفو با معامله بلوکی 112 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا