گزارش روز؛

تعادل در گروه خودرویی

تعادل در گروه خودرویی

گروه خودرویی با تعادل بیشتری نسبت به روز گذشته دنبال شدند در این میان صف خرید نمادهای خموتور و خپویش و معاملات مثبت نمادهای خاهن و خمحرکه نمایان تر بود.

 

در بازار امروز با ادامه فروش حقوقی ها در اکثر گروه های بزرگ مواجه بودیم. عرضه های پرحجم پالایشگاهی ها توسط حقوقی ها در معاملات روز گذشته موجب معاملات منفی آنها طی داد و ستدهای امروز شد. در گروه های شیمیایی و فرآوردهای نفتی اکثرا معاملاتی منفی در جریان بود و تنها نمادهایی همانند شیران، شگل، تاپیکو، خراسان و مارون نوسانات مثبتی را تجربه کردند و از گزند عرضه های فروشندگان و افت قیمتی در امان بودند.

گروه خودرویی با تعادل بیشتری نسبت به روز گذشته دنبال شدند در این میان صف خرید نمادهای خموتور و خپویش و معاملات مثبت نمادهای خاهن و خمحرکه نمایان تر بود. مدیرعامل زامیاد از برنامه عرضه چند محصول جدید خبر داد و آخرین وضعیت مذاکره با شرکت ایویکو ایتالیا را تشریح کرد. وی در خصوص همکاری با شرکت ایویکو گفت: مذاکرات خوبی با این شرکت آغاز شده و سال گذشته توانستیم ۲۵۰ دستگاه خودرو سنگین از این شرکت تولید و عرضه کنیم و امسال نیر برنامه افزایش تولید خواهیم داشت. در خصوص خودرو سنگین یورو کارگو در تلاشیم داخلی سازی آن را به ۲۰ درصد برسانیم تا بتوانیم از تعرفه های بیشتری بهره ببریم. مدیر عامل شرکت سایپا آذین خودرو با اشاره به قراردادی که با یکی از شرکت های کره ای، تامین کننده اصلی صندلی های GM در حال اجراست، بیان کرد: در ارتباط با صندلی های خودروهای مدل سدان و هاچ بک SP100 و SP0 اقدامات موثری با همکاری طرف خارجی صورت گرفته است.

در گروه حمل و نقل نمادهای حپترو، حکشتی، حریل و حتاید مثبت دنبال شدند تا جایی که نماد حریل صف خرید شد اما نمادهای حسیر، حسینا، توریل و حتوکا منفی بودند که در این بین تشکیل صف فروش نماد حسیر علیرغم ریزش 10 درصدی بازگشایی روز گذشته در کنار افت قیمتی هفته های اخیر و در نهایت قرار داشتن آن در سطوح حمایتی قابل توجه بود. معاون توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: در هفته جاری برای نهایی شدن فاینانس تولید ریل ملی مسئولان مربوطه به هند سفر می‌کنند. جبارعلی ذاکری اظهار کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته با هندی‌ها، مقدمات تامین فاینانس این کشور برای تولید ریل ملی در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان فراهم شده است.

در گروه منفی لیزینگی نماد ولصنم تنها نماد گروه با نوسانات مثبت بود و مابقی منفی به کار خود پایان دادند در آنسو وسپه، وتوسم و وملت تنها نمادهای گروه سرمایه گذاری با نوسانات مثبت در بازار امروز بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نماد وبیمه صف فروش را تجربه کرد.

گروه های فلزی و معدنی همسو با جو منفی کلی بازار اکثرا با معاملاتی متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین نمادهایی همانند فرآور، کدما، ارفع، فولاد و کبافق با اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت و نماد کمنگنز به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی با جهش قیمتی و صف خرید مواجه شدند. بر پایه پیش‌بینی «ادوارد مایر»، تحلیل‌گر ارشد مؤسسه افسی استون، انتظار می‌رود قیمت مس در ماه آگوست به‌طور میانگین در بازه 6هزار تا 6هزار و 500 دلار قرار گیرد.

ثشرق، سکرما، سصوفی، سقاین و سصفها تنها نمادهای مثبت گروه های ساختمانی و سیمانی در بازار امروز بودند و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی سپری شدند. در گروه منفی آی تی نمادهای اپرداز و رانفور در حالی با صف فروش مواجه بودند که نماد تازه وارد و کوچک اوان با صف خرید پرحجم و عرضه های قطره چکانی، به رشد خود ادامه داد.

غگلستا و غشهداب تنها نمادهای مثبت گروه غذایی در بازار امروز بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی سپری شدند تاجایی که نمادهای غشهد، غمهرا، غپینو و غدام صف فروش را تجربه کردند همچنین نماد غشاذر پس از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده و اعلام پوشش 36 درصدی طی گزارش سه ماه با افت حدود 1.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شبندر و شپنا با افت حدود 102 واحدی به ارتفاع 81،661 رسید که در این بین نمادهای فولاد و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا