رئیس کودلکوی شیلی خبر داد؛

تولید فلز سرخ در مسیر سبز

تولید فلز سرخ در مسیر سبز

«نلسون پیثارو» رئیس کودلکوی شیلی، روز جمعه اعلام کرد که این شرکت دولتی در سال های آینده طرحهایی را برای تولید مس کاتد با دوام به اجرا در خواهد آورد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پیثارو در مصاحبه ای با رویترز گفت: این طرحها برای تولید فرآورده ای است که با ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی سختگیرانه سازگار باشد. محصول این طرحها، به نوبه خود، نوعی گرانتر از مس خواهد بود.

به گفته مدیر عامل کودلکو، این پروژه آزمایشی در معدن گابریلا میسترال این شرکت، واقع در منطقه آنتوفاگاستا، به اجرا در می آید.

معدن مذکور که به نام "گَبی" هم شناخته می شود از ذخائری بالغ بر ۶۲۰ میلیون تن سنگ معدن اکسیدی با عیار متوسط ۴۱/۰ درصد مس برخوردار است. این معدن به نظر می رسد که میدانی برای آزمایش خواهد بود. پیشتر در سال ۲۰۱۳، کودلکو در آنجا کارخانه ترموسولار پامپا الویرا سولار را برپا کرد، که به طور متوسط ۵۴۰۰۰ میلیون وات ساعت در سال تولید می کند و ۸۵ درصد از برق مورد نیاز کارخانه مس اس ایکس/ ای دبلیوی این بخش از کودلکو را فراهم می کند.

گزارشهای رسمی بیان می کنند که راه اندازی این کارخانه باعث کاهش ۱۵۰۰۰ تنی در سال گاز دی اکسید کربن در فضای این معدن شده است. پیثارو گفت،"ما از این فرصت برخورداریم که متغیرهای اجتماعی-زیست محیطی را به دام بیاندازیم و آنها را به فرصتهایی برای ایجاد ارزش افزوده تبدیل کنیم." طرحهای سبز کودلکو همچنین شامل ساخت یک کارخانه نمک زدایی می شود که می تواند ۶۳۰ لیتر آب در ثانیه به عمل بیاورد و بخشی از آب مورد نیاز محلهای معدنکاری در شمال شیلی را با قیمتهایی رقابتی فراهم نماید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا