در معاملات امروز تالار حافظ رقم خورد؛

بازار بر مدار پالایشی ها

بازار بر مدار پالایشی ها

نمادهای کشتیرانی، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، پالایش نفت تهران و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص ، رشد این متغیر را رقم زدند.

 

در داد و ستدهای روز شنبه سرمایه گذاران بورس تهران با معاملات خود رشد 183 واحدی شاخص کل را رقم زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس 183 واحد بالا رفت و به رقم 81 هزار و 763 رسید.

در روز جاری سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 431 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 527 میلیارد ریال بود و 47هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در این روز همه شاخص های بورسی به جز دو شاخص کل (هم زون) و شاخص قیمت (هم وزن) صعودی بودند. شاخص کل بورس با رشد 183 واحدی به رقم 81 هزار و 763 رسید. همچنین شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 171 و 170 واحد صعودی شدند.

نمادهای کشتیرانی، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، پالایش نفت تهران و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص ، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نماد تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کرد.

در بازار روز شنبه گروه های فرآورده های نفتی، فلزات اساسی و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نیرو کلر، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کشت و صنعت چین چین، آهنگری تراکتورسازی ایران، داروسازی دکتر عبیدی، سیمان قائن و فولاد آلیاژی ایران بود.

در مقابل نمادهای شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، کاشی تکسرام، گرانیت بهسرام، ایران تایر، فرآورده های تزریقی ایران، ملی سرب و روی ایران و قند مرودشت با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در جریان معاملات روز شنبه سهامداران برای خرید اورای مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، حق تقدم فولاد آلیاژی ایران، واحدهای صندوق کیان، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران بورسی تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام سیمان مازندران، اوراق صکوک سایپا، سهام سیمان کردستان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت رایان سایپا خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم بین المللی توسعه ساختمان با معامله 44 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت رایان سایپا با معامله 143 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا