سهم پالایش نفت تبریز در سبد سهام عدالت 55 میلیارد تومان اعلام شد

سهم پالایش نفت تبریز در سبد سهام عدالت 55  میلیارد تومان اعلام شد

سرمایه شرکت پالایش نفت تبریز ۳۸۸ میلیارد تومان منقسم به ۳ میلیارد و ۸۸۴ میلیون و۲۱۱ هزار سهم ١٠٠ تومانی است و تعداد ۷۷۷ میلیون سهم معادل ۲۰‏ درصد سهام آن در تاریخ های 13 بهمن 1386 و 6مرداد 1388 به ارزش ۵۵ میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا خرداد ماه ١٣٩٦ مبلغ ۴۱۵ میلیارد تومان است.


تعداد ۷۷۷ میلیون سهم معادل ۲۰‏ درصد سهام شرکت پالایش نفت تبریز به ارزش ۵۵ میلیارد تومان در سال‌ های گذشته به طرح توزیع سهام عدالت واگذار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی بازار سرمایه(سنا)، طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون تا کنون درصدهای متفاوتی از سهام 60 شرکت در سبد سهام عدالت تحت عنوان شرکت های سرمایه ‌پذیر قرار گرفته است.

تاکنون از 60 شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت کار قیمت ‌گذاری قطعی 49 شرکت انجام شده که از این تعداد 46 شرکت به مجمع رفته ‌اند و از میان شرکت های به مجمع رفته نیز 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده‌اند و 16 شرکت دیگر هم بنا به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده‌اند.

همچنین تا به امروز سود تقسیمی مجامع 30 شرکت متلعق به سهام عدالت برای تقسیم میان مشمولان 3345 میلیارد تومان برآورد شده که قرار است با دریافت سودهای تقسیمی مجامع شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت، این سود مطابق ارزش سهام مشمولان، میان آنها تقسیم شود.

بر این اساس وضعیت سود دهی یا زیان هر یک از این شرکت ها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار بوده که یکی از این شرکت ‌ها، پالایش نفت تبریز است.

شرکت پالایش نفت تبریز(سهامی عام) در سال ۱۳۷۷ تاسیس و مرکز اصلی شرکت در استان آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز بوده و این شرکت در تاریخ 16 اردیبهشت 1378 در بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

همچنین سرمایه شرکت ۳۸۸ میلیارد تومان منقسم به ۳ میلیارد و ۸۸۴ میلیون و۲۱۱ هزار سهم ١٠٠ تومانی است و تعداد ۷۷۷ میلیون سهم معادل ۲۰‏ درصد سهام آن در تاریخ های  13 بهمن 1386 و 6مرداد 1388 به ارزش ۵۵ میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا خرداد ماه ١٣٩٦ مبلغ ۴۱۵ میلیارد تومان است.

افزون بر این در سال ‌هایی که این شرکت به سهام عدالت واگذار شده در مجموع مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

بنابر اعلام سازمان خصوصی‌سازی، پیش‌بینی سود(EPS) شرکت پالایش نفت تبریز برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ نیز مبلغ ٣٤٨ ریال به ازای هر سهم است که پیش‌بینی می‌شود مجمع به تقسیم سود حداقل ٣٥ ریال حدود ۱۰‏ درصد سود قابل تقسیم بین صاحبان سهام رای دهد که در این صورت و با فرض تقسیم ۱۰ درصد ‏سود پیش ‌بینی شده، در مجموع مبلغ ۲ میلیارد و ۶۴۱میلیون تومان از این شرکت دریافت و بین مشمولان سهام عدالت توزیع می‌شود.

گفتنی است، موضوع فعالیت اصلی شرکت پالایش نفت تبریز احداث، راه‌اندازی و بهره‌ برداری از کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور انواع مختلف محصولات نفتی، شیمیایی و مشابه، انجام عملیات پالایش و فرآورش نفت خام و سایر هیدرو کربورها، تولید فرآورده‌های نفتی از قبیل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره و سایر مشتقات و ... است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا