شرکت ملی نفت ایران در هفته‎ای که گذشت

شرکت ملی نفت ایران در هفته‎ای که گذشت

شرکت ملی حفاری ایران هفته گذشته با اعلام گزارش عملکرد خلاصه‎ای از چهار دهه فعالیت خود خبر ساز شد و از حفر و تکمیل چهار هزار و ۳۰۰ حلقه چاه نفت و گاز با متراژی بیش از ۹ میلیون متر در این مدت خبر داد.


شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در هفتهای که گذشت، حجم بیشتری از خبرهای شرکت ملی نفت ایران را به خود اختصاص داد؛ از راهاندازی خط لوله جدید انتقال نفت در مسجدسلیمان گرفته تا مهار آتشسوزی یک خط لوله در منطقه کریت کمپ اهواز.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شانا، ۱۷ مردادماه، خط لوله ۱۰ اینچ زیرزمینی انتقال مایعات گازی در منطقه کریت کمپ اهواز به دلیل فرسودگی، دچار نشت و حریق شد که خوشبختانه با واکنش سریع نیروهای عملیاتی، آتش مهار شده و عملیات ایمنسازی در دستور کار قرار گرفت.

این حادثه که ۹ مصدوم داشت، یکبار دیگر ضرورت بازسازی و نوسازی تاسیسات صنعت نفت به ویژه در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب را یادآوری کرد.

اما نفت خیزیها در این هفته از راهاندازی یک خط لوله انتقال نفت هم خبر دادند؛ خط لولهای با قطر ۱۰ اینچ و به طول ۱۰ هزار متر که در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مسجدسلیمان اجرایی شد و قرار است نفت تولیدی از مجتمع صنعتی قلعهنار را به تلمبهخانه شهید زنگنه منتقل کند.

۱۸ مردادماه هم از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر رسید که با تلاش کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاههای این شرکت، عملیات ماندهیابی در چاه شماره ۴۴۸ میدان نفتی مارون انجام و از هزینههای میلیاردی تعمیر چاه با دکل ممانعت شده است.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در هفته گذشته، میزبان مدیران و کارشناسانی از راه آهن جنوب کشور هم بود.

همچنین شرکت ملی حفاری ایران هفته گذشته با اعلام گزارش عملکرد خلاصهای از چهار دهه فعالیت خود خبر ساز شد و از حفر و تکمیل چهار هزار و ۳۰۰ حلقه چاه نفت و گاز با متراژی بیش از ۹ میلیون متر در این مدت خبر داد.

کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران با انجام عملیات تعمیرات اساسی در سکوی سروش، صرفهجویی قابل توجهی برای این شرکت به ارمغان آوردند و با نصب و راه‌اندازی توربین SGT۵۰۰ زیمنس در سکوی سروش، از خروج بیش از ۲,۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کردند. این عملیات با صرف چهار هزار نفر-ساعت کار با تیمی مشتمل بر ۱۵ نفر اجرایی شد.

در عسلویه و در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با مدیران و کارکنان این سازمان دیدار و از تلاشهای کارکنان صنعت نفت در این منطقه قدردانی کرد.

این سازمان از ۲ برابر شدن میزان صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در چهار سال فعالیت دولت یازدهم خبر داده و اعلام کرده است، میزان صادرات این محصولات در این مدت از ۱۷ میلیون تن به ۳۴,۲ میلیون تن رسیده است.

اما اخبار شرکت ملی نفت ایران در هفتهای که گذشت، محدود به مناطق نفت خیز جنوب کشور نبود. اخیراً از شرکت نفت خزر خبرهای خوبی مبنی بر ساماندهی فعالیتها با محوریت توسعه و تولید به گوش میرسد؛ خبرهایی که این هفته هم ادامه داشت و اعلام شد مذاکره با شرکتهای توانمند بینالمللی برای جلب مشارکت و جذب سرمایه در حوزههای مطالعات، اکتشاف، توسعه و تولید در خزر با هدف اجرایی شدن فرایندهای توسعه و تولید به عنوان مهمترین مسئولیت راهبردی این شرکت ادامه دارد. 

وزیر نفت اخیرا در گفتگویی، از نبود تقاضا برای سرمایهگذاری در خزر خبر داده بود و به نظر میرسد تلاش برای جذب سرمایه، ازسرگیری فعالیتهای اکتشافی و آغاز فرآیند توسعه در این منطقه به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از تدوین نقشه زمینشناسی و گسل‌های کف بستر در سراسر خلیج فارس خبر داد؛ نقشهای که میتواند موارد استفاده متعددی به ویژه در حوزه زمینشناسی دریایی داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا