در آخرین روز معاملاتی هفته ثبت شد؛

رشد پرقدرت متغیرهای بورسی

رشد پرقدرت متغیرهای بورسی

در این روز سهامداران بورسی بیش از 847 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 271 میلیارد ریال بود و در 50 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

 

 

در داد و ستدهای روز چهارشنبه شاخص کل بورس با رشد پرقدرت 265 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با رشد 265 واحدی به رقم 81 هزار و 579 واحد رسید.

نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، کشتیرانی، ملی مس، پالایش نفت تبریز و سرمایه گذاری معادن و فلزات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند.

همچنین در این روز شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 233 و 318 واحد صعودی شدند.

گفتنی است در این روز سهامداران بورسی بیش از 847 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 271 میلیارد ریال بود و در 50 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در این روز گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پالایش نفت تبریز، داروسازی دکتر عبیدی، فرآوری مواد معدنی، معادن بافق، مارگارین، کشاورزی و دامپروری مگسال و بهنوش ایران بود.

در مقابل نمادهای کاشی تکسرام، پلاسکوکار، تراکتورسازی ایران، شیشه و گاز، سرمایه گذاری صنعت بیمه، دارویی لقمان و ایران دارو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در معاملات روز چهارشنبه سهامداران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، واحد های صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، حق تقدم فولاد آلیاژی ایران و سهام فروسیلیس ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، سهام سیمان مازندران، فولاد مبارکه، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با معامله بلوکی 199 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و موتوژن با معامله 760 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا