تقاضای چین،‌ قیمت سنگ آهن را افزایش داد

تقاضای چین،‌ قیمت سنگ آهن را افزایش داد

گروه معادن >سنگ آهن - رشد تقاضای سنگ آهن چین موجب افزایش قیمت این ماده معدنی به بالاترین میزان 4ماه اخیر شد .

به گزارش ماین نیوز، سنگ آهن به عنوان یکی از منابع اصلی درآمد زا برای برخی از شرکت های بزرگ معدنی جهان به دلیل افزایش تقاضای در چین به رکورد بالاترین میزان قیمت از ماه مه 2017 رسید.

سنگ آهن در کنار کک زغال سنگ از مواد مورد نیاز فولادسازی است به همین دلیل فولادسازان چین به دنبال استفاده از ظرفیت کامل آن و همچنین تمایل به استفاده از سنگ آهن با عیار62 درصد برای رشد تولید فولاد دارند.

تولید فولاد چین در نیمه نخست سال جاری میلادی با افزایش 4.6درصدی همراه بود که بیشترین نرخ رشد از سال 2013 است.

واردات سنگ آهن چین در سال گذشته یک میلیارد تن به ثبت رسید در حالی که در سال جاری به دلیل تلاش فولادسازان داخلی این کشور برای بهره جستن از افزایش قیمت داخلی فولاد ، تقاضای سنگ آهن این کشور در حال سبقت گرفتن از میزان تقاضای سال گذشته است.

این روند فرصتی مناسب برای تامین کنندگان بزرگی همچون والهVale)) ،بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton ) و ریوتینتو(Rio Tinto ) به شمار می آید.

مجله متال بولتن نیز طی گزارشی مجموع واردات سنگ آهن چین را در 7 ماهه نخست جاری میلادی625 میلیون تن اعلام کرد که حاکی از افزایش7.5درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. با این وجود، واردات سنگ آهن چین در ماه جولای سال جاری میلادی به 86میلیون و250هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (88 میلیون و400هزار تن ) و همچنین ژوئن 2017(94میلیون و 700هزار تن) به ترتیب حاکی از افت 2.4 درصدی و8.9درصدی است.

پکن به فولادسازان 4 استان شمالی این کشور اعلام کرد که در راستای کاهش آلودگی هوا تولید خود را در زمستان 2017کاهش دهند.

در حالی که قیمت سنگ آهن در ماه مه سال جاری به 53 دلار افت کرد و به دلیل رشد تقاضای چین بیش از 40 درصد بالا رفت اما با این وجود روند رشد عرضه باکاهش مواجه شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا