شناسایی معادن زیر زمینی

شناسایی معادن زیر زمینی

گروه معادن - وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: دولت یازدهم به عنوان بانی مطالعات اولیه در بحث آبهای کارستی ( استخراج آب از لایه های عمیق زمین ) محسوب می شود و یک دهم از مساحت کشور امکان دسترسی به آن را دارند.

به گزارش ماین نیوز، محمد رضا نعمت زاده بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه ژئوفیزیک هوایی استان های خراسان رضوی و مازندران به شکل ویدئو کنفرانس در محل این وزارتخانه و با فرمان وی آغاز شد، اظهار داشت: شناسایی ظرفیت آبهای کارستی که در لایه های سخت زیر زمین قرار دارند، تا عمق 500 متری در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اجرای شناسایی آبهای کارستی و استخراج ان برای کمک به تامین اب شرب شهرستانها کم آب صورت می گیرد.

نعمت زاده اضافه کرد: کل ظرفیت آب کارستی به اندازه تامین آب شهری و شرب است و هزینه های بهره برداری از ان بیش از چاه های معمولی است .
وی گفت: پروژه استخراج آب از لایه های زیرین در منطقه کلات استان خراسان رضوی امروز اغاز شد و براساس وعده ای که به رییس جمهوری داده شده، با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه فعالیت خواهیم داشت.

** شناسایی معادن زیر زمینی
وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: بررسی ها نشان می دهد در دوران جمهوری اسلامی و قبل از آن فعالیت در زمینه معادن زیر زمینی غیر از زغالسنگ نداشته ایم.
وی اضافه کرد: استان مازندران دارای پوشش گیاهی و جنگلی است که مانع از فعالیت های اکتشافی معدنی می شود، اما فعالیت زیر زمینی محدودیت ندارد.
نعمت زاده افزود: مطالعات برای شناسایی ذخایر زیر زمینی کشور برای نخستین بار صورت گرفته و انتظار می رود پیامد اشتغال، درآمد نیروهای محلی و اقتصاد ملی شود.

** اطلاعات دقیق زمین شناسی زمینه ساز سرمایه گذاری
وزیر صنعت، معدن وتجارت خاطرنشان ساخت: پس از اجرای پروژه ژئوفیزیک هوایی، نوبت تحلیل و آنالیز داده ها است و چاپ نقشه ها تا زمینه ساز سرمایه گذاری لازم شود .

وی افزود: کارشناسان زمین شناسی برآورد کرده اند که ذخایر فلزی از جمله سرب و روی، آهن، قلع، طلا در استان مازندران وجود دارد.

عملیات شناسایی و پتانسیل یابی مواد معدنی در استان مازندران با عملیات برداشت ژئوفیزیک هوایی به میزان 15 هزار کیلومتر خطی به درخواست شرکت سرمایه گذاری غدیر و با روش مغناطیس سنجی و رادیومتری امروز ( همزمان با روز خبرنگار ) در استان مازندران آغاز شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا