ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی در حوزه معدن خراسان رضوی تا پایان امسال

ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی در حوزه معدن خراسان رضوی تا پایان امسال

گروه معادن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از 160 هزار فرصت شغلی که این استان متعهد به ایجاد آن در سال جاری می باشد، سهم بخش معدن حدود 900 فرصت شغلی است.

به گزارش ماین نیوز، رضا شجاعی افزود: تعداد فرصت شغلی که سازمان صنعت، معدن و تجارت متعهد به ایجاد آن در حوزه معدن می باشد، 10 درصد اشتغال فعلی حوزه معدن در این استان است.

وی اظهار کرد: هم اکنون 9 هزار و 200 نفر در معادن خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند که افزایش این تعداد به 10 هزار و 100 نفر تا پایان سال با افزایش ظرفیت بهره برداری و استخراج از معادن، افزایش صدور پروانه بهره برداری و اکتشاف و فعال کردن معادن غیرفعال مسیر می شود.

وی گفت: هم اکنون 162 پروانه اکتشاف معدن، 68 گواهی کشف معدن با ذخیره 49.5 میلیون تن، 825 پروانه بهره برداری از معدن با ذخیره 2 میلیون و 831 هزار و 755 تن در استان خراسان رضوی وجود دارد.
شجاعی افزود: تمام حقوق دولتی دریافت شده از معادن به حساب خزانه واریز می شود.

وی اظهار کرد: براساس تبصره 6 ماده 14 قانون معادن، دولت مکلف است 15 درصد از حقوق دولتی وصول شده را به اعتبارات سالانه همان استان اضافه نماید به طوری که تمام اعتبار یاد شده جهت ایجاد زیرساخت و توسعه و رفاه شهرستان با اولویت بخشی مناطقی که معدن در آن واقع شده است، اختصاص یابد.

وی گفت: برهمین اساس حداقل 65 درصد از حقوق معادن دریافت شده باید در چارچوب قوانین مالی کشور و در راستای اجرای بهینه تکالیف و ماموریت های توسعه معدن و صنایع معدنی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هزینه گردد.

شجاعی افزود: حقوق دولتی معادن سنگ آهن خواف به خزانه واریز شده و هزینه شدن در بخش زیرساخت ها مربوط به تصمیماتی است که براساس اعتبارات سالانه در کلان استان گرفته می شود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی مدعی شده بود حقوق دولتی دریافتی از معادن سنگ آهن در سنگان خواف صرف توسعه زیرساخت های آن نمی شود.

هم اکنون 60 معدن سنگ آهن با ذخیره 2 میلیارد تن در خراسان رضوی وجود دارد که مسئولیت استخراج یک میلیارد تن آن برعهده بخش خصوصی و بقیه برعهده بخش دولتی است.

معادن سنگ آهن سنگان در شمال شرقی کشور و 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد در 16 کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا