گزارش روز؛

افزایش تقاضا در گروه فلزی معدنی درپی رشد نرخ های جهانی

افزایش تقاضا در گروه فلزی معدنی درپی رشد نرخ های جهانی

در گروه متعادل حمل و نقل نماد حکشتی در حالی با جهش قیمتی، دومین روز از صف خرید خود را تجربه کرد که به دلیل معاملات بلوکی با فشار فروش، ریزش قیمتی و صف فروش طی روزهای گذشته مواجه بود.

 

در همان شروع بازار و در گروه های فلزی و معدنی شاهد افزایش تقاضا، معاملاتی اکثرا مثبت و سبز رنگ، به خصوص در گروه روی بودیم تا جایی که نمادهای کیمیا، فزرین، فرآور، کاما، کبافق، کدما، فاسمین، کروی و ذوب صف خرید را تجربه کردند که با توجه به ادامه رشد قیمت فلزات پایه در بازارهای جهانی امری منطقی جلوه می کند.

درگروه های شیمیایی و فراورده های نفتی که معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود شاهد نوسانات مثبت نمادهای شپاس، شبندر، ساینا، شپارس، زاگرس، شفن، شسینا، شگل و شگامرون، معاملات منفی نمادهای شکربن، شفارس، شپدیس، شپاکسا، فارس، پارسان، مارون، شتران و شاوان و ادامه صف فروش نماد شکلر بودیم این در حالی است که فعالین بازار با سردرگمی و احتیاط مضاعفی با گروه های مورد اشاره رفتار می کنند که دلیل آنرا ابهامات گروه پالایشگاهی علیرغم اعلام تعدیلات مثبت چشمگیر، قرار داشتن قیمت نفت در سطوح 50 دلار، احتمال پر رنگ شدن تک نرخی شدن قیمت ارز با شروع فعالیت دولت دوازدهم می توان دانست.

به جز نماد خپویش که کم حجم اما صف خرید بود سایر نمادهای گروه خودرویی اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای ختراک، خموتور، خزر، خچرخش، خاهن و خمحرکه با صف فروش مواجه شدند.

در گروه متعادل حمل و نقل نماد حکشتی در حالی با جهش قیمتی، دومین روز از صف خرید خود را تجربه کرد که به دلیل معاملات بلوکی با فشار فروش، ریزش قیمتی و صف فروش طی روزهای گذشته مواجه بود. همچنین ادامه افت قیمتی، صف فروش و معاملات پرحجم نماد حریل علیرغم حمایت و خریدهای روز گذشته چند سهامدار عمده (صندوق سرمایه گذاری کوثر یکم، شرکت امین تجارت بیان، سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس، شرکت ریل پرداز کشش و سرمایه گذاری پویا) قابل توجه بود.

در گروه متعادل و منفی سرمایه گذاری نماد وتوصا صف فروش شد و نمادهای واتی و وسکاب با نوسانات مثبتی همراه شدند. سید احمد عراقچی که تا پیش از این معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار بود با حکم رییس کل بانک مرکزی، به سمت معاونت ارزی بانک مرکزی منصوب و جایگزین غلامعلی کامیاب شد.

سقاین نماد صف خرید، ستران، وساخت و سصفها معدود نمادهای گروه ساختمانی و سیمانی طی معاملات امروز بودند که با نوسانات مثبت مواجه شدند، مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی و همراه افت قیمتی به کار خود پایان دادند همچنین نماد کیسون پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 30 ریالی متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

در ادامه غیبت طولانی مدت نمادهای پرحاشیه فاذر، فاراک و خصدرا در گروه های تجهیزاتی و ماشین آلات شاهد تشکیل صف فروش نمادهای بالاس و فجام و ادامه معاملات متعادل و منفی مابقی هم گروهی ها بودیم. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل میزان فاینانس زیمنس برای پروژه های ریلی و نیروگاهی ایران را ۳ میلیارد یورو عنوان و اظهار کرد: قرار است با تأمین مالی تعدادی از پروژه های عمرانی ایران که با فعالیت های زیمنس مرتبط است، هم در خصوص بخش نیروگاهی و هم در بخش تولید لوکوموتیو شرکت ایرانی مپنا هم جوینت شود تا تولید داخل نیز تقویت گردد.

در گروه آی تی شرکت کوچک "اوان" فردا عرضه اولیه خواهد شد تا این گروه بنیادی محور همچنان در کانون توجه فعالان بازار قرار داشته باشند این در حالی است که در معاملات امروز نماد سیستم صف خرید شد، نمادهای رانفور و آپ با نوسانات مثبتی همراه شدند و نمادهای مداران، رکیش و پرداخت برخلاف انتظار اکثر تحلیل گران با فشار فروش عرضه ها و معاملاتی منفی همراه بودند. سطوح 430، 1100، 510 و احتمالا2150 تومان به ترتیب سطوح حمایتی پیش روی نمادهای مداران، اپرداز، رکیش و تازه وارد پرداخت می باشد در انتهای بازار نیز نماد رکیش جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

در گروه قندی شاهد صف فروش نماد قشرین و تشکیل صف خرید نمادهای قهکمت، قلرست، قچار و قشیر بودیم در آنسو و در گروه غذایی با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودیم به طوریکه به جز نمادهای مثبت غفارس، غبهنوش و غچین، مابقی هم گروهی ها با فشار عرضه ها مواجه بودند و با افت قیمتی به کار خود پایان دادند. رییس هیأت مدیره انجمن صنایع قند ایران اظهار داشت: در کنار افزایش تولید شکر به یک میلیون و 643 هزار تن در سال 95، میزان برداشت شکر به ازای مصرف یک مترمکعب آب از 220 گرم در نیمه‌ی دهه 80، به 437 گرم در سال 90 و 600 گرم در سال 95 به دست آمده که این موضوع از نکات برجسته و قابل‌توجه در روند صعودی این صنعت است.

در پایان معاملات نماد شرکتهای بنیرو، شاملا جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره، غشاذر جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده و حق تقدم شرکت نیرو ترانس با توجه به توقف نماد اصلی متوقف شدند.

در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای حکشتی و کگل با رشد حدود 29 واحدی به ارتفاع 81،314 رسید که در این بین نمادهای فارس و اخابر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا