در داد و ستدهای روز سه شنبه بورس تهران؛

بیش از دو هزار میلیارد ریال دارایی مالی دست به دست شد

بیش از دو هزار میلیارد ریال دارایی مالی دست به دست شد

امروز گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز سه شنبه سهامداران بورس تهران شاهد رشد شاخص کل بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در داد و ستدهای روز سه شنبه سرمایه گذاران بورسی بیش از505 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2هزار و 197 میلیارد ریال بود و در 43 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین امروز شاخص بورس 28 واحد رشد کرد و به رقم 81 هزار و 313 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 25 و 29 واحد رشد کردند.

نمادهای کشتیرانی، گل گهر، چادرملو و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که تاثیر منفی نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات و پارس خودرو مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین امروز گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن بافق، فرآوری مواد معدنی، کشتیرانی، پشم شیشه ایران، گرانیت بهسرام، قند هکمتان و باما بود.

در مقابل نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، معادن منگنز ایران، فنرسازی زر، فرآورده های نسوز ایران، ذغال سنگ نگین طبس، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران ونیرو ترانس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدارسپهر، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق صکوک سایپا سنگین ترین صف ها را ثبت کردند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام آهنگری تراکتورسازی ایران، سیمان مازندران، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت رایان سایپا خارج شوند. این نمادها طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در داد و ستدهای امروز عمران توسعه فارس با معامله بلوکی 42 میلیون حجمی بیشترین حجم معاملات و داروسازی دکتر عبیدی با معامله بلوکی 493 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا