با عملکرد مناسب گروه خدمات بانکی:

ایتالیا، بهترین بورس در میان اعضای گروه 7 شد

ایتالیا، بهترین بورس در میان اعضای گروه 7 شد

اعتماد سرمایه گذاران اروپایی به بهبود اوضاع اقتصادی در اروپا موجب شد، بازار ایتالیا به یکی از بهترین بازارهای عضو G7 (آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، آمریکا) تبدیل شود.

روند معاملاتی شاخص ها در بازار ایتالیا، این کشور را به بهترین بازار در میان کشورهای عضو G7 تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، اعتماد سرمایه گذاران اروپایی به بهبود اوضاع اقتصادی در اروپا موجب شد، بازار ایتالیا به یکی از بهترین بازارهای عضو G7 (آلمان، فرانسه، ایتالیا، عملکرد نامناسب بانک ها در ایتالیا نگرانی ها را نسبت به به هم ریختگی توازن اقتصادی در اروپا تشدید کرده است. سرمایه گذاران اروپایی نسبت به ارز رایج این کشور، یورو، ابراز نارضایتی کرده اند و بیشتر تمایل به تغییر واحد پولی خود را دارند.

بر این اساس، شاخص فوتسی MIB در ایتالیا، با رشد 14 درصدی در سال جاری همراه شد در حالی که در همین بازه زمانی شاخص اس اند پی در آمریکا با رشد 11 درصدی همراه بوده است.

مایک بل، تحلیلگر ارشد مدیریت دارایی جی پی مورگان در این خصوص اظهار داشت: بیشترین تاثیر را در رشد شاخص ها در بازار ایتالیا عملکرد مثبت شرکت های مالی داشت . علیرغم سه بانک که در سال های گذشته برای ادامه حیات خود از دولت این کشور کمک گرفتند ، سهام بقیه بانک ها در این کشور با میانگین رشد 30 درصدی قیمت همراه شدند.

این در حالی است که، کانادا به عنوان یکی از اعضای گروه G7 که در ابتدای سال با عملکرد بسیار مناسب بازار سهام خود همراه بود، حتی با وجود اقتصاد با ثبات خود نتوانست روند صعودی بازار سهام خود را ادامه دهد و در یک سال گذشته، به منفی ترین بازار گروه G7 تبدیل شد.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا