کرباسیان خبر داد:

اکتشاف ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی در کشور

اکتشاف ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی در کشور

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: عملیات اکتشافی معدن در 240 هزار کیلومتر مربع زمین در 12 استان کشور در دستور کار قرار گرفته است که کار ملی و بزرگی است و می تواند به توسعه و فرآوری مواد معدنی کمک کند.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان در مورد برنامه های وزارت صنعت برای پرهیز از خام فروشی و حرکت به سمت فرآوری مواد معدنی گفت: پیش بینی ما این است که پروژه های نیمه تمام سنگ آهن از جمله کنسانتره، گندله و در نهایت آهن اسفنجی را در دستو کار قرار دهیم و از سال 95 هر آنچه که امکان تولید در داخل کشور را دارد از کشور خارج نشود.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم، تا از خام فروشی جلوگیری کنیم، تصریح کرد: اما باید پذیرفت که باید سرمایه گذاری در این بخش انجام شود که در دو سال اخیر در حوزه کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از بخش خصوصی و عمومی سرمایه جذب شده است.

کرباسیان در مورد اکتشافات جدید معدنی در کشور نیز گفت: طی صد سال اخیر 100 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی در کشور انجام شده است، اما 240 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی در 12 استان کشور در دستور کار قرار گرفته است که کار ملی و بزرگی است و می تواند به توسعه و فرآوری مواد معدنی کمک دوچندانی کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا