کمیجانی اعلام کرد؛

اولویت‌های جدید نظام بانکی/ افزایش سرمایه بانک‌ها

اولویت‌های جدید نظام بانکی/ افزایش سرمایه بانک‌ها

به گفته قائم مقام بانک مرکزی، اقداماتی از قبیل اصلاح ساختاری نظام بانکی، ساماندهی بدهی های دولت و رونق بخشی بازار سرمایه از اواسط دولت یازدهم کلید خورد و تدابیر در این زمینه ها اندیشیده و راهکارها دیده شده، اما تنگناهای مالی دولت مانع اجرای کامل اقدامات شده است.

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اولویت‌های فعلی نظام بانکی، بیان داشت: مشکل موسسات غیرمجاز از گذشته ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از ایبِنا، اکبر کمیجانی شب گذشته در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد موسسات غیرمجاز گفت: مشکل موسسات غیرمجاز، مشکل دولت یازدهم نبوده بلکه مشکل دولت‌های گذشته است.

وی افزود: بانک مرکزی به کمک دولت و مجلس در سال ۸۳ قانون بازار غیرمتشکل را تدوین کرد، اما حدود یک سال و نیم این قانون رها شد و از همان سال ها موسسات غیرمجاز رشد کردند.

کمیجانی تاکید کرد: حمایت های دولت و مجلس و مسئولین نظام به مدیران فعلی بانک مرکزی این جرات را داد که با این مشکل مقابله کنند و تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز از بزرگترین افتخارات دولت یازدهم بوده است.

قائم مقام بانک مرکزی ادامه داد: اقداماتی از قبیل اصلاح ساختاری نظام بانکی، ساماندهی بدهی های دولت و رونق بخشی بازار سرمایه از اواسط دولت یازدهم کلید خورد و تدابیر در این زمینه ها اندیشیده و راهکارها دیده شده، اما تنگناهای مالی دولت مانع اجرای کامل اقدامات شده است.

وی تاکید کرد: افزایش سرمایه بانک ها، اصلاح ترازنامه و کنار رفتن دارایی‌های منجمد از اقداماتی است که باید انجام شود که به دلیل تنگناهای مالی از سرعت اصلاح کاسته شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا