بشیرراد خبر داد:

بهره‌برداری فولاد سرمد ابرکوه تا پایان امسال

بهره‌برداری فولاد سرمد ابرکوه تا پایان امسال

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس بودجه و برنامه ریزی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال بهره برداری از کارخانه تولید مقاطع فولادی سرمد ابرکوه آغاز شود.

به گزارش ماین نیوز، افزود: با وجود تحریم ها و مشکلات ناشی از تامین منابع مالی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته است هرچند با تاخیر اما طرح های توسعه بخش خود در جهت تکمیل زنجیره تولید را ادامه دهد.

هادی بشیرراد با اشاره به ارزش افزوده تکمیل خطوط تولید فولاد از مرحله تولید سنگ آهن تا مقاطع فولادی افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را محقق سازیم راهی جز تکمیل زنجیره تولید در صنایع مختلف نداریم.

رئیس بودجه و برنامه ریزی شرکت چادرملو همچنین از دیگر طرح های در دست ساخت که مراحل پایانی خود را طی می کنند، پروژه فولادسازی ثامن اردکان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن، قابل افزایش تا 1.3 میلیون تن فولاد  پروژه احیای مستقیم با ظرفیت تولید سالانه 1.55 میلیون تن آهن اسفنجی با سرمایه گذاری 13.520 میلیارد ریال، طرح تکمیل فاز 3 نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان با ظرفیت 500 مگاوات برق که تاکنون با بهره برداری از فازهای 1 و 2، واحد گازی آن 320 مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری پیوسته و 12.444 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای این پیش بینی شده است و طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی اردکان از 3.4 میلیون تن فعلی به 4 میلیون تن را از جمله طرح های در حال اتمام در مجاورت مجتمع گندله سازی اردکان عنوان کرد.

بشیرراد همچنین اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری اردکان و انتقال و تصفیه آن برای واحدهای فولادسازی چادرملو و طرح انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی با سرمایه گذاری 23.000 میلیارد ریال را از جمله طرح های کلان ملی عنوان کرد که چادرملو در اجرای آنها مشارکت دارد.

یادآوری می شود مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در 180 کیلومتری جاده یزد – طبس سالانه نزدیک به 10.5 میلیون تن کنسانتره و 1.5 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی تولید می کند و در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده این محصول در کشور است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا