گزارش روز؛

تحرکات مثبت در گروه روی

تحرکات مثبت در گروه روی

در اواخر بازار و در گروه های فلزی و معدنی (که آنها نیز معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند) شاهد تحرکاتی مثبت در گروه روی بودیم به طوریکه نماد کیمیا صف خرید شد و نمادهای فرآور و کبافق تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند.

 

در گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی اکثرا معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود در این میان نمادهای شپاس، شفن، جم، پترول، شاراک و شفارس با نوسانات مثبتی همراه بودند که در ادامه بازار نماد شاراک صف خرید و نمادهای پاکشو و شکلر صف فروش شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، نماد پاکشو در حالی صف فروش را تجربه کرد که سطوح 1300تا 1250 تومان، سطوح حمایتی محکم پیش روی آن تلقی می شود.

در اواخر بازار و در گروه های فلزی و معدنی (که آنها نیز معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند) شاهد تحرکاتی مثبت در گروه روی بودیم به طوریکه نماد کیمیا صف خرید شد و نمادهای فرآور و کبافق تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند.

در گروه منفی خودرویی، صف فروش نمادهای خموتور، ختراک، خزر، خفنر، خمحرکه و خلنت، صف خرید نمادهای خپویش و خنصیر و معاملات مثبت نماد خاهن نمایان تر بود در آنسو نمادهای حپترو، حریل و حسینا در گروه منفی حمل و نقل، با صف فروش و نماد حکشتی با صف خرید مواجه شدند. رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: شرکت رنو در قرارداد جدید در فاز نخست حدود ۶۶۰ میلیون یورو در بخش خودروسازی کشورمان سرمایه گذاری می کند.  قرارداد همکاری مشترک بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و گروه خودرو سازی رنو طی مراسمی به امضا رسید. این قرارداد ظهر امروز با حضور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، منصور معظمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیران شرکت رنو در محل وزارت صنعت و معدن و تجارت در تهران به امضا رسید.

وامید، واتی، وصنعت، وسکاب و پردیس تنها نمادهای متعادل و مثبت گروه سرمایه گذاری در بازار امروز بودند و مابقی هم گروهی ها همسو با جو منفی بازار اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند تا جایی که نماد وبیمه صف فروش شد. مدیر کل سازمان مالیاتی با بیان اینکه اطلاعات حسابهای با گردش بالای ۵۰۰ میلیون تومان در سال از طریق بانکها به سازمان مالیاتی ارسال خواهد شد، گفت: تنها دغدغه بانکها در ارائه اطلاعات، عملکرد یکپارچه در این زمینه است. چین حساب های ایرانیان در بانک های ABC و ICBC و MERCHENT را مسدود کرده است. دلیل این بانک‌ها برای بستن حساب‌های ایرانیان در چین تحریم‌ های بین‌المللی وضع‌ شده توسط آمریکا علیه ایرانیان است.

در گروه ساختمانی پس از جابجایی بلوک دیروز نماد ثفارس، شاهد تشکیل صف خرید آن در کنار نماد ثامان و در شروع بازار امروز بودیم این در حالی بود که نماد ثفارس، سطوح مقاومتی 330 تومان را در پیش دارد، مابقی هم گروهی ها معاملاتی متعادل، منفی و کم حجم را تجربه کردند که در ادامه بازار برخی نمادهای گروه همانند ثغرب، ثپردیس و ثالوند که در سطوح حمایتی قرار داشتند نیز با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند.

در گروه منفی آی تی، شاهد جمع آوری صف فروش نماد مداران با توجه به نزدیک شدن به سطوح حمایتی 435 تومان بودیم اما نماد مذکور همچنان با ادامه فشار فروش ها و در نهایت صف فروش به کار خود پایان داد، با افزایش عرضه ها در کل بازار، نماد اپرداز صف فروش شد و نماد تازه وارد پرداخت در برابر کاهش قیمت با مقاومت مواجه بود و در تلاش برای کف سازی جدید در محدوده قیمتی 2200 تومان همراه بود همچنین در این گروه با نوسانات مثبت نمادهای رانفور و آپ مواجه بودیم که در ادامه بازار نماد رانفور در حالی صف خرید شد که با توجه به معاملات ماه های اخیر از جهت گیری معکوس با معاملات کل گروه حکایت داشت.

در گروه کاشی و سرامیک نمادهای کهرام، کسعدی و کترام معاملاتی مثبت، ومابقی هم گروهی ها در ادامه توقف طولانی مدت نمادهای کچینی و کحافظ منفی دنبال شدند به طوریکه نماد کپارس با صف فروش به کار خود پایان داد.

در بازار امروز و علیرغم منفی بودن اکثر گروه های بزرگ، گروه های کوچک نیز اکثرا با معاملاتی منفی مواجه بودند که از کم فروغی بازار حکایت داشت در این میان گروه های کوچک قندی و غذایی از معاملاتی منفی تر برخوردار شدند به طوریکه نمادهای غشهد، غسالم، غچین، غفارس، قزوین، قثابت و قصفها افت قیمتی را تجربه کردند و در نهایت نمادهای غسالم، قصفها، قزوین و غشهد با صف فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات نمادهای حتاید جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره، فجر جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و نماد ستران به منظور بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا