در کدال منتشر شد؛

دلایل روند صعودی پیش بینی های "قهکمت" در سال 96

دلایل روند صعودی پیش بینی های

واردات شکرخام در سطح کشور در بهار و تابستان، افزایش دوره وصول مطالبات، فروش شکرخام تصفیه شده موجب روند صعودی پیش بینی های سال مالی 96 شرکت قند هگمتان شد.

 

شرکت قند هکمتان پیش بینی درآمد هر سهم دوره 6 ماهه سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه 273 میلیارد و 600 میلیون ریال منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت قند هکمتان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 96را مبلغ 541 ریال برآورد و اعلام کرده است طی دوره شش ماهه نخست این سال مالی با اختصاص 356 ریال سود به ازای هر سهم معادل 66 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد. این رقم در مقایسه با شش ماهه نخست سال مالی 95 معادل 60 درصد رشد را نشان می دهد.

"قهکمت" دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال منتهی به 31 شهریور ماه 96 را حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی به شرح زیر اعلام کرد:

بر این اساس روند صعودی سود پیش بینی شده هرسهم در سال منتهی به 31 شهریور ماه 96 به دلیل واردات شکرخام در سطح کشور در بهار و تابستان (واردات پیش بینی نشده شرکت به مقدار 16 هزار تن) 96 که موجب کاهش کشش بازار و رقابتی شدن قیمت شکر (رو به کاهش) و افزایش دوره وصول مطالبات است.

فروش شکرخام تصفیه شده به دلیل افزایش هزینه های واردات شکرخام و تصفیه آن، سود پیش بینی نمی شود.

هزینه مالی تسهیلات دریافت شده به دلیل عدم پرداخت بدهی یارانه دولتی به بهای تمام شده تحمیل می شود. همچنین شکر تصفیه شده شکرخام وارداتی فاقد یارانه است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا