کاهش نسبی قیمت مس تا پایان سال جاری

کاهش نسبی قیمت مس تا پایان سال جاری

اکثر فلزات شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها بوده‌اند و طبق پیش‌بینی مؤسسه کاپیتال اکونومیک (Capital Economics)، به احتمال زیاد تا پایان سال جاری، قیمت مس و آلومینیم نسبت به سطوح فعلی کاهش خواهد یافت.

 

قیمت مس در ماه جولای به خاطر تضعیف دلار، تداوم اعتصاب‌های معادن بزرگ دنیا و رشد شدید تقاضای کنسانتره چین به‌دلیل اتمام فصل تعمیر و نگه‌داری واحدهای تولید مس، افزایش چشمگیری داشت و باعث خوش‌بینی‌‌ها در بازار سرمایه نسبت به فلز سرخ شد. با این حال، برخی مؤسسات اقتصادی مثل «کاپیتال اکونومیک» این رشد قیمتی را موقتی می‌دانند و در گزارش‌های خود بر این نکته تأکید می‌کنند که قیمت‌ها تا پایان سال جاری روند نزولی را در پیش خواهند گرفت.
بر اساس این گزارش، این مؤسسه انتظار دارد تا پایان سال جاری قیمت مس نسبت به سطوح فعلی که نزدیک به ۵هزار و ۹۷۰ دلار بر تن است، کاهش یابد و سال‌جاری را با قیمت‌هایی نزدیک به ۵هزار و ۴۰۰ دلار بر تن به پایان رساند. البته بر اساس این پیش‌بینی، قیمت‌ها تا اواخر سال ۲۰۱۸ اندکی بهبود خواهد یافت و میانگین ۵هزار و ۵۰۰ تن در این سال پیش‌بینی می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود قیمت آلومینیم نیز نسبت به قیمت‌های فعلی با کاهش رو‌به‌رو شود.
تحلیل‌گر مؤسسه کاپیتال اکونومیک در این گزارش یادآور می‌شود که به‌طورکلی شرایط اقتصاد کلان جهان مثبت است و رشد اقتصادی جهان در سال جاری ۳/۴ درصد انتظار می‌رود. این پیش‌بینی هم‌راستا با پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول قرار دارد. این نهاد بین‌المللی اخیراً نرخ رشد انتظاری در ایالات متحده و بریتانیا را کاهش داده است، اما پیش‌بینی نرخ رشد جهانی همچنان ثابت مانده است. با این حال، چین در پایان دوره رشدِ خود قرار دارد و انتظار می‌رود که فعالیت‌های اقتصادی این کشور در نیمه دوم سال کاهش یابد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا