احتمال افزایش تعرفه‌های وارداتی اتحادیه اروپا بر فولاد ایران

احتمال افزایش تعرفه‌های وارداتی اتحادیه اروپا بر فولاد ایران

گروه صنایع معدنی >فولاد - کمیسیون اروپایی در تابستان سال گذشته تحقیقاتی در مورد واردات فولاد از کشورهای روسیه، ایران، اوکراین، برزیل و صربستان آغاز کرده تا با جلوگیری از آسیب‌دیدن صنایع فولادی اروپا، از آثار منفی ناشی آن از این نوع واردات ممانعت کند.

به گزارش ماین نیوز،‌ کمیسیون اقتصاد اروپا در گزارشی با عنوان «اتحادیه اروپایی مشغول بررسی وضع تعرفه وارداتی در قبال ایران، روسیه، اوکراین و برزیل است» آورده است که اتحادیه اروپایی پس از اعمال تعرفه‌های جدید بر روی واردات فولاد چین، بررسی های ضد دامپینگ را بر روی واردات ورق فولاد گرم نورد شده از کشورهای ایران، روسیه، اوکراین و برزیل آغاز کرده است.

این چهار کشور در 3 سال اخیر فروش محصولات فولادی خود در اتحادیه اروپایی را به صورت قابل توجهی افزایش داده‌اند و آن را با شرایط دامپینگ به فروش می‌رسانند که به صنایع فولاد اروپا آسیب وارد کرده است.

به همین دلیل کمیسیون اروپایی در تابستان سال گذشته تحقیقاتی را در مورد واردات فولاد از کشورهای روسیه، ایران، اوکراین، برزیل و صربستان آغاز کرده و متعاقبأ این کمیسیون اعلام کرد که به دلیل حجم پایین واردات فولادی از صربستان، این کشور از مجموعه مورد بررسی خارج می‌شود.

بر پایه این گزارش،‌ در عین حال گشوده‌ شدن پرونده باعث کندشدن روند صدور فولاد از 4 کشور فوق‌الذکر به سوی اروپا شده بود تا اینکه در ماه آوریل اعلام شد تعرفه‌های موقتی بر واردات فولاد از این کشورها وضع نخواهد شد و به همین دلیل بار دیگر واردات سیر صعودی به خود گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا