در گفت و گو با ایرنا/ وزیرصنعت، معدن و تجارت:

هیات های تجاری در سفر به ایران به دنبال ارزیابی شرایط هستند

هیات های تجاری در سفر به ایران به دنبال ارزیابی شرایط هستند

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر هیات های تجاری و صنعتی کشورهای مختلف به ایران، گفت: هیات های تجاری که به تهران سفر می کنند، در حال ارزیابی شرایط ایران برای انجام سرمایه گذاری ها و یا توسعه همکاری های هستند.

محمدرضا نعمت زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ما وظیفه داریم به صورت شفاف شرایط خود را به این هیات ها اعلام کنیم تا هرگونه ابهامات آنها برطرف شود.
وی با بیان این که در این هفته به طور متوسط روزانه با یک هیات تجاری و صنعتی ملاقات داشته ایم، یادآور شد: در مدتی کمی که از آغاز سفر هیات های خارجی به ایران می گذرد، ما با بیش از 20 هیات تجاری دیدار و شرایط جمهوری اسلامی ایران را به صورت شفاف با آنها مطرح کرده ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همزمان با سفر هیات های خارجی به تهران، بسیاری از شرکت های ایرانی و فعالان صنعتی و تجاری نیز با این هیات ها به صورت مستقیم مذاکره می کنند تا از نقطه نظرات یکدیگر بیشتر مطلع شوند.
نعمت زاده با بیان اینکه در هفته های اخیر سفر هیات های صنعتی و تجاری به ایران بسیار افزایش یافته است، گفت: اغلب، شمار زیادی از فعالان تجاری و اقتصادی، مقامات و وزرای کشورهای خارجی را در سفر به ایران همراهی می کنند به طوری که در سفر معاون رییس جمهوری افریقای جنوبی به تهران، مدیران بیش از 160 شرکت صنعتی و تجاری او را همراهی کردند.
وی تاکید کرد: ایران با توجه به موقعیت های منطقه ای و بین المللی بستر خوبی برای سرمایه گذاری های خارجی است و کشورها و شرکت های بزرگ نباید فرصت سرمایه گذاری در ایران را از دست دهند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد: با آغاز سفر هیات های تجاری و صنعتی به ایران ما شاهد افزایش سرمایه گذاری های خارجی با مشارکت شرکت های داخلی باشیم، زیرا این رفت و آمدها زمانی می تواند ارزش واقعی حود را نشان دهد که سرمایه گذاری ها در کشور افزایش یابد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا