معاون وزیر صنعت :

ایمیدرو جایی فعالیت می‌کند که بخش خصوصی حاضر به کار نیست

ایمیدرو جایی فعالیت می‌کند که بخش خصوصی حاضر به کار نیست

گروه معادن - مهدی کرباسیان گفت: سیاست ایمیدرو این است که در مناطق پر رسیک کار کند و بعد از گذر از این مرحله آن را به بخش خصوصی واگذار کند. در حوزه معادن کوچک و متوسط آماده واگذاری کامل به بخش خصوصی هستیم و حاضریم اکثریت سهام بخش خصوصی مشارکت کنیم.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت معادن کشور و اثر گذاری آنها بر اقتصاد، گفت: بیشتر معادن کشور در مناطقی قرار دارند که محروم محسوب می‌شود و اگر یک معدن کوچک فعال شود می‌تواند آن منطقه را آباد کند. معادنی در حجم چادرملو و سنگان می توانند شهرستان یا استانی را آباد کنند.

مدیرعامل ایمیدرو ادامه داد: اشتغال در معادن بالا نیست اما در زنجیره آن تا 10 برابر اشتغال ایجاد می‌کند و ارزش افزوده بالایی دارد. به طور مثال امروز سنگ آهن 150 دلار است اما ارزش فرآوری شده آن تا 450 دلار نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: بحث معدن در آینده توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است. ما اگر مواد معدنی داشته باشیم می‌توانیم در اقتصاد کشور تحول ایجاد کنیم.

کرباسیان ادامه داد: برای پیشبرد کارها چاره‌ای به جز مشارکت با بخش خصوصی نداشتیم. بر همین اساس سیاست خود را بر همکاری با این بخش قرار دادیم و امروز می‌توانیم بگوییم که هیچ پروژه باقی مانده‌ای نداریم بلکه به تناوب در حال افتتاح نیز هستیم.

معاون وزیر صنعت گفت: با توجه به سیاست‌های اصل 44 تصمیم گرفتیم که ایمیدرو حامی بخش خصوصی باشد و اگر در جایی فعالیت می‌کند مناطقی باشد که محروم است و بخش خصوصی حاضر به ورود به آنجا نیست. از طرف دیگر بحث اکتشاف را جدی گرفتیم. هر چند وزارت صنعت در این امر تشکیک داشت و سازمان زمین‌شناسی نیز مدعی بود که این وظیفه آنها است که البته درست بود اما پولی وجود نداشت. سرانجام با فعالیت‌های ما، وزارت صنعت قانع شد و ما توانستیم امروز 250 هزار کیلومتر از پهنه معدنی کشور را اکتشاف کنیم که نتیجه آن اضافه شدن 400 میلیون تن ذغال‌سنگ، 50 میلیون تن طلا و سایر ذخایر دیگر به کشور بود. حتی پیش‌بینی می‌کنیم در پایان سال 97 ذخایر بزرگی از سنگ آهن و روی نیز اعلام شود.

وی ادامه داد: سیاست ایمیدرو این است که در مناطق پر رسیک کار کند و بعد از گذر از این مرحله آن را به بخش خصوصی واگذار کند. در حوزه معادن کوچک و متوسط آماده واگذاری کامل به بخش خصوصی هستیم و حاضریم اکثریت سهام بخش خصوصی مشارکت کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا