مدیر عامل کارگزاری بانک توسعه صادرات:

بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاران می شود

بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاران می شود

علوی با تاکید بر اینکه انتخاب وزرا و کابینه جدید برای بازار سرمایه خبر بسیار مهمی است، اظهار داشت: بازار سرمایه با تعیین تکلیف هیات دولت، بر اساس محاسبات و سمت و سوی جدید دولت اقدام به تعیین سیاست های خود می کند و حرکت جدیدی را آغاز خواهد کرد.

به نظر می رسد دولت دوازدهم برنامه های جدی برای تنظیم و نظام مند کردن بازار پول دارد که با اجرای این برنامه ها و منطقی کردن نرخ سود بانکی و کنترل موسسات مالی پرریسک، به طور قطع بازار سهام به زودی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری می شود.

سید رضا علوی، مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در خصوص تاثیر مراسم تحلیف رییس جمهور بر بازار سرمایه گفت: تاثیر این گونه مراسم، پس از تعیین تکلیف نهایی کابینه و آغاز به کار دولت در دور جدید مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت برای بازار سرمایه بسیار مهم است، گفت: چینش افراد در کابینه برای سرمایه گذاران بورسی بسیار پر اهمیت است به خصوص گروه اقتصادی دولت و سیاست های آنها که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر بازار سرمایه تاثیر گذار است.

علوی با اشاره به اینکه پس از مراسم تحلیف، رییس جمهور باید کابینه خود را به مجلس معرفی کند، افزود: بازار سرمایه منتظر مشخص شدن اعضای هیات دولت و سیاست های اقتصادی و سیاسی دولت دوازدهم است تا با شفاف شدن برنامه های دولت، سرمایه گذاران استراتژی های جدید خود را طراحی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه انتخاب وزرا و کابینه جدید برای بازار سرمایه خبر بسیار مهمی است، اظهار داشت: بازار سرمایه با تعیین تکلیف هیات دولت، بر اساس محاسبات و سمت و سوی جدید دولت اقدام به تعیین سیاست های خود می کند و حرکت جدیدی را آغاز خواهد کرد.

علوی پیش بینی کرد: پس از انتخاب کابینه و تعیین سیاست های کلان اقتصادی و سیاسی می توان به حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه امیدوار بود.

وی با بیان اینکه امید می رود دولت دوازدهم نگاه ویژه تری به بازار سرمایه داشته باشد، افزود: برخی معتقدند دولت ها در دوره دوم فعالیت خود توجه بیشتری به بازار سرمایه دارند و این یک نگاه تجربی است.

علوی افزود: از نگاه علمی نیز برنامه های دولت برای بازار پول می تواند منجر به هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه شود ؛ همچنین تاکید دولت بر تعیین تکلیف موسسات مالی پرریسک در کنار اصلاح نرخ بهره در اقتصاد باعث می شود بسیاری ازمشکلات بازار سرمایه برطرف شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا