رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

واحد گندله سازی و کنسانتره اسدآباد به زودی افتتاح می‌شود‌

واحد گندله سازی و کنسانتره اسدآباد به زودی افتتاح می‌شود‌

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از افتتاح واحد دوم گندله‌سازی و کنسانتره شهرستان اسدآباد در ایام پیش رو خبر داد و گفت: چرخه فولاد نیز به زودی در استان همدان تکمیل می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، حمیدرضا متین بعداز ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: در بخش صنعت هفته اخیر چندین دیدار با مدیران ملی برگزار شد که دیدار با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه معادن ایران برای سرمایه‌گذاری واحد دوم گندله‌سازی و واحد دوم کنسانتره برگزار شد.

متین از افتتاح واحد دوم گندله‌سازی و کنسانتره با حضور مقامات کشوری به زودی در همدان خبر داد و بیان کرد: حجم تولید واحد گندله‌سازی از 550 هزار تن به 1100 تن و حجم تولید واحد کنستانتره از 600 هزار تن به یک هزار تن می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: در جلسه دیگری با وزیر نفت برای رسیدگی به مسائل دو شرکت پتروشیمی هگمتانه و پتروشیمی ابن سینا، مشکل پتروشیمی ابن سینا حل شده اما در مورد پتروشیمی هگمتانه بحث داشتند که در حال بررسی است.

متین با بیان اینکه با این روال به زودی چرخه فولاد در استان همدان تکمیل می‌شود گفت: جلسه‌ای نیز با مدیرعامل تامین اجتماعی برگزار شد که مقرر شد پروژه‌های شستا در استان همدان پیگیری شود که در آن تولید مرحله اول کلسیت دولومیت پیگیری شد ضمن اینکه طرح‌های هتل و تولید منیزیم از دولومیت در نهاوند نهایی شده است.

وی با اشاره به اینکه یک واحد آندولوزیت فرآوری نسوز در ملایر اجرایی می‌شود، اظهار داشت: واحد فرآوری آندلوزیت نخستین واحد در کشور است که 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سرمایه‌گذار آن شرکت کیهان صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بحث سرمایه ثابت که در دو بخش نوسازی و بهسازی بوده هنوز برای بانک‌ها ابلاغ نشده گفت: عملا 6 ماه از سال را از دست دادیم چرا که در بانک‌ها برای آن پرونده تشکیل نمی‌دهند.

متین افزود: در مورد ثبت نام واحدهای متقاضی بخش کشاورزی سایت از 5 شنبه برای کشاورزان فعال شده که 138 مورد در سامانه سرمایه ثابت ثبت نام کرده‌اند و 62 مورد بررسی شده و به شعبه ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت، معدن و تجارت بیش از 3 هزار نفر تعهد اشتغال ایجاد شده است عنوان کرد: تاکنون در حوزه ایجاد فرصت شغلی در این حوزه مشکلی نداشتیم و بیشتر از سهم تعیین شده نیز می‌توانیم تعهد اشتغال را داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: در بخش اصناف و صنعت و معدن جلوتر از سهمیه هستیم و تاکنون برای 3 هزار نفر در پنج ماه امسال اشتغال ایجاد شده که 2 هزار مورد مربوط به مجوز‌هایی بوده که اصناف دریافت کرده‌اند و از بانک‌ها می‌خواهیم در حوزه واحدهای تولیدی کوچک و اصناف با توجه به اینکه اعداد و ارقام درخواستی برای تسهیلات زیاد نیست حمایت داشته باشند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا