رییس هیات مدیره فولاد اکسین خوزستان:

مهمترین مشکل شرکت فولاد اکسین خرد بودن سهام آن است

مهمترین مشکل شرکت فولاد اکسین خرد بودن سهام آن است

گروه صنایع معدنی >فولاد - رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مهمترین مشکل شرکت فولاد اکسین خرد بودن سهام این شرکت است و در این زمینه برای حل مشکلاتش این شرکت باید تنها یک سهامدار عمده داشته باشد.

به گزارش ماین نیوز، سیدعلی بحرینی مقدم در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد اکسین که شامگاه گذشته، نهم مردادماه در اهواز انجام شد، اظهار کرد: دو مولفه مهم در صدور مجوز فولادسازی اکسین نقش داشت که یکی از این مولفه‌ها، پیگیری‌های جدی و شبانه‌روزی استاندار خوزستان بود که باعث شد این مجوز از سوی دولت برای اجرا در خوزستان صادر شود.

وی با بیان این‌که اجرای طرح فولادسازی در این شرکت به صرفه‌جویی ارزی کمک می‌کند و این مساله بود که باعث شد تا پیگیری‌های استاندار خوزستان به نتیجه برسد، افزود: مولفه دوم که باعث شد تا این مجوز داده شود، روحیه بالای پرسنل این شرکت بود. در برخی از واحدهای این شرکت پرسنل گمنامی مشغول فعالیت هستند که در سطح ملی و حتی بین المللی حرف برای گفتن دارند.

بحرینی مقدم تصریح کرد: بخش زیادی از مشکلات شرکت فولاد اکسین حل نشده و باقی مانده است. این شرکت با توجه به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که از آن برخوردار است، مشکلات روزمره‌ای دارد که با آن دست و پنجه نرم می‌کند. این مشکلات به شرکت اجازه نمی‌دهد که خود را در سطح ملی و شرکت‌های بین‌المللی مطرح کند.

وی اظهار کرد: مهمترین مشکل شرکت فولاد اکسین خرد بودن سهام این شرکت است و در این زمینه برای حل مشکلاتش، این شرکت باید تنها یک سهامدار عمده داشته باشد. ترکیب هیات مدیره با چند تفکر و سیاست متفاوت، به این شرکت آسیب وارد کرده است که در این زمینه از استاندار خوزستان تقاضا داریم نسبت به حل این مشکل اقدام کند.

بحرینی مقدم ادامه داد: شرکت با مشکلات روزمره‌ای از جمله بدهی، دیون انباشته و مطالبات جاری مواجه است که در این زمینه باید برای حل این مشکلات تلاش شود. باید با توجه به افزایش بار مسئولیت در این شرکت، یک تیم فنی، منسجم و کاملا اجرایی مسئول پیگیری مصوبه احداث واحد فولادسازی در جوار کارخانه موجود باشد تا این مصوبه طی مدت زمان معینی به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این‌که شرکت فولاد اکسین توانایی مدیریت خود را دارد اما برای این کار باید اختیارات کافی داشته باشد، اظهار کرد: اگر قرار باشد پروژه فولادسازی با مسائل و مشکلات جاری کشور درگیر شود، اخذ این مجوز و انتظار فعلی دولت از استان خوزستان در بهره‌برداری از این مجموعه، محقق نخواهد شد.

بحرینی مقدم تصریح کرد: باید با یک تیم مدیریتی واحد، منسجم و مستقل نسبت به پیگیری اجرای این مصوبه اقدام کرد تا کارخانه فولادسازی در زمان مقرر اجرایی و احداث شود. همچنین در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر سازمان‌ها نیز باید کمک کنند تا این مصوبه اجرایی شود.

وی گفت: اگر بخواهیم با تیم فعلی نسبت به اجرای این مصوبه اقدام کنیم، موفق نخواهیم بود. معاونت امور اقتصادی استانداری اجازه نخواهد داد ذره‌ای کمکاری در اجرای این مصوبه به وجود آید و با همکاری در این زمینه تمام اقدامات صورت گرفته برای اجرای مصوبه را رصد خواهد کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا